خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های شهرداری اصفهان در «روز هوای پاک»؛

امروز 29 دی ماه استفاده از مترو و اتوبوس در شهر اصفهان، رایگان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۸۹۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت روز هوای پاک (29 دیماه) استفاده از اتوبوس و مترو برای شهروندان رایگان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین حق شناس اظهار کرد: در راستای سیاست های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، شهرداری اصفهان استفاده از اتوبوس و مترو در این روز را برای شهروندان رایگان اعلام کرده است.

وی افزود: برای استفاده هرچه بیشتر مردم از این طرح، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌هایی در شهر صورت می گیرد تا هم مسئولان و هم مردم برای استفاده از حمل ونقل عمومی ترغیب شوند.

استفاده از توان حداکثری مترو و اتوبوسرانی در روز چهارشنبه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با انجام این اقدام، شهرداری به بررسی چالش ها و اثرات این طرح در سطح شهر خواهد پرداخت تا نتایج آن، در طرح های بلندمدت مورد استفاده قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه سرفاصله حرکت مترو در روز 29 دیماه به روال همیشگی است و تغییری در سرفاصله ها نخواهیم داشت، تصریح کرد: براساس تدابیر اندیشیده شده، در ساعات اوج، 24 حرکت به حرکت قطارهای مترو افزوده خواهد شد.

حق شناس اضافه کرد: همچنین از حداکثر ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی برای تردد شهروندان در روز هوای پاک استفاده می شود.

*مدیران شهرداری در روز هوای پاک، سوار خودروی شخصی نشوند

وی با اشاره به دستور شهردار اصفهان مبنی بر عدم استفاده از خودروهای شخصی از سوی مدیران شهرداری در روز هوای پاک و استفاده از حمل و نقل عمومی، افزود: یکی دیگر از اقدامات ما برای روز هوای پاک، رایگان شدن معاینه فنی خودروهای باری بتنی است که با معرفی اتحادیه مربوطه به شهرداری، این امکان برای آنها فراهم شده است.

معاینه فنی رایگان تاکسی ها از روز هوای پاک تا ششم بهمن

همچنین در طرحی دیگر از سوی شهرداری اصفهان، سازمان تاکسیرانی، طرح معاینه فنی رایگان تاکسی‌ها و خودروهای آژانس‌های اصفهان را به مدت یک هفته، برای رسیدن به هوایی پاک اجرایی می کند.

هادی منوچهری، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: به مناسبت روز هوای پاک، رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌های تحت نظارت سازمان تاکسی‌رانی می‌توانند با ارائه کارت شهری معتبر به صورت رایگان از تاریخ ۲۹ دی‌ماه تا ششم بهمن ماه سال‌جاری از این خدمات در مرکز معاینه فنی تاکسی‌رانی استفاده کنند.

وی تعداد تاکسی‌ها وآژانس‌های شهر اصفهان را حدود ۱۳ هزار دستگاه برشمرد و ادامه داد: برای خودروهای عمومی پلاک «ت» پس از گذراندن یک سال و خودروهای پلاک سفید (آژانس) دو سال پس از تولید باید کارت معاینه فنی دریافت شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اضافه کرد: رانندگان خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پلاک «ت» با گذشت ۱۰ سال پس از تولید، موظف هستند هر شش ماه یک‌بار و در مواقع خاص، سه ماه یک‌بار معاینه فنی دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز