خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می‌دهد؛

تکذیب دریافت حقوق ماهانه 40 میلیون تومانی شهردار دامغان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۳۴۷

با انتشار پیش نویس پیشنهاد بودجه سال 1401 شهرداری دامغان توسط یکی از اعضای شورای شهر در فضای مجازی اینگونه القا شد که شهردار دامغان ماهانه 40 میلیون تومان حقوق می‌گیرد اما رئیس شورای شهر گفت: حکم حقوقی شهردار که استاندار سمنان آن را تایید کرده 14 میلیون و 600 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، شهرداران موظفند هر ساله پیشنهاد بودجه سال مالی جدید شهرداری و شورای شهر را تا 15 اسفندماه در صحن علنی شورای شهر به تصویب برسانند؛ در پیشنهاد بودجه شهرداری یکی از ردیف‌های مصارف به تفکیک فصول اقتصادی_هزینه‌ای به حقوق و مزایای شهردار اختصاص دارد. در دامغان نیز پس از پیشنهاد بودجه شهرداری و انتشار فرم مصارف بودجه در فضای مجازی، حقوق و مزایای شهردار سوژه برخی از رسانه‌ها شد.

در این فرم برای سال مالی 1401 مبلغ 240 میلیون تومان حقوق و 240 میلیون تومان مزایا برای شهردار پیش بینی شده بود که به اذعان برخی از شهروندان دریافت چنین مبالغی جزو حقوق های نجومی است.

حقوق 40 میلیونی نگرفته‌ام و سال آینده هم نخواهم گرفت

سیدمحمد تقوی شهردار دامغان به خبرنگار ایلنا گفت: حقوق چهل میلیونی نگرفته ام و در سال آینده هم نخواهم گرفت؛ قانون مشخص می کند بنده یا دیگران چقدر حقوق دریافت کنیم.

وی ادامه داد: اگر تخلفی هم رخ دهد قانون راه برخورد با آن را مشخص کرده اما بی شک استفاده برخی افراد از رسانه ها و حتی تریبون مقدس مسجد برای نشر اکاذیب خود بزرگترین جرم است.

حق نداریم خلاف قانون عمل کنیم

شهردار دامغان اضافه کرد: آنچه در فضای مجازی منتشر شده صرفا در حد پیشنهاد بوده و تا شورا مصوب نکند اجرایی نخواهد شد؛ هر چند در صورت تصویب بودجه حق نداریم خلاف قانون عمل کنیم.

 حقوق شهردار 14 میلیون و  600  هزار تومان است

مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: حکم حقوقی شهردار دامغان که به امضاء و تایید استاندار سمنان رسیده است مبلغ 14 میلیون و 600 هزار تومان است.

سخنگوی شورای شهر دامغان تاکید کرد: پس از تشریح و بررسی جزئیات حقوق و مزایای شهردار دامغان در جلسه علنی شورای شهر با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه ابعاد کامل این موضوع مشخص شد و به اطلاع شهروندان رسید.

وی یادآور شد: در شهرداری و شورای شهر هیچ موضوع پنهانی از شهروندان نخواهیم داشت و بیش از آنکه شهروندان درخواست شفافیت داشته باشند به اتفاق سایر اعضای شورای شهر و شهردار به این اصل مهم باور داریم و تاکنون نیز آن را اجرا کردیم.

اضافه کاری شهردار نیز باید به تأیید استاندار برسد

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: حکم حقوقی شهردار را استاندار امضا می‌کند و میزان 175 ساعت اضافه کاری شهردار نیز باید به تأیید استاندار سمنان برسد.

ایمانیان اظهار کرد: مزایای شهردار که شامل «فوق العاده عمران» و... می‌شود کاملا باید در چارچوب قوانین و مقررات وزارت کشور باشد و نمی‌توانیم فراتر از آن عمل کنیم؛ به عنوان مثال «فوق العاده عمران» شهردار دامغان با درجه شهرداری 8، دو در هزار پروژه های عمرانی (هر هزار تومان 20 ریال) است.

ایمانیان اضافه کرد: قانون برای فوق العاده عمران شهردار سقف گذاشته و حتی در صورت تحقق بودجه عمرانی و انجام پروژه‌های متعدد نمی‌توان بیشتر از میزان مشخص شده توسط قانون، فوق‌العاده عمران پرداخت کرد.

رئیس شورای شهر دامغان ادامه داد: پرداخت فوق‌العاده عمران هر سال مالی نیز به صورت ماهیانه انجام نمی‌شود و معمولا پس از تحقق بودجه در سال آینده پرداخت می‌شود؛ به عنوان مثال شهرداری دامغان هنوز فوق‌العاده عمران سال 99 شهردار قبلی دامغان را بدهکار است.

برای پرداخت حقوق شهردار ملاک قانون است

امام جمعه دامغان هم در این باره تصریح کرد: در زمینه مسائل مطرح شده پیرامون حقوق و مزایای شهردار یا هر مسئول دیگری ملاک قانون است، اگر فرد یا گروهی نسبت به چنین مسائلی نقدی دارند مسئول رسیدگی و محل طرح نهادهای نظارتی هستند؛ عده ای در این زمینه به طرح موضوع حقوق های نجومی در چندین سال گذشته از سوی رهبر انقلاب اشاره کردند حال آنکه رهبری با حقوق نجومی مخالفت کردند نه با حقوقی که بر اساس موازین قانونی، ساعات و حجم کار، تخصص و مدارک تحصیلی، تجربه، ایثارگری و ...تعیین شده باشد.

گزارش: محمود بانی 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز