خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می‌دهد؛

دردسر های واگذاری امور آرامستان دامغان به بخش خصوصی/ضرورت نظارت مضاعف شهرداری بر فردوس رضا / صرفی: آرامستان دامغان زیان ده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۹۳

پس از شیوع کرونا بسیاری از کارها و اتفاقات روزمره زندگی تحت الشعاع این ویروس قرار گرفت یکی از مواردی که همه شهروندان با آن سر کار دارند کفن و دفن اموات و هرینه های ناشی از انجام این خدمات توسط شهرداری ها یا بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، با شیوع کووید 19 علاوه بر اینکه وضعیت اقتصادی شهروندان دچار خلل شد ستاد ملی کرونا نیز مصوباتی داشت که اجرای آنها حتی در تغسیل و تدفین اموات هزینه های مضاعفی را بر شهروندان تحمیل کرد.

بدون شک شهرستان دامغان نیز از این قاعده مستثنی نبود و همواره نارضایتی شهروندان را به دنبال داشت تا اینکه گزارشی با عنوان «هزینه کفن و دفن متوفیان کرونا؛ نفس بازماندگان را گرفت/ واکنش مسئولان شهری دامغان: دریافت هزینه ها قانونی است» در ایلنا منتشر شد و چندی پیش شورای شهر دامغان نیز  به بررسی این موضوع پرداخت.

علیرضا صرفی مسئول خدمات شهری شهرداری دامغان در این باره گفت: پس از بازنشسته شدن غسال استخدامی شهرداری دو غسال شرکتی جذب کردیم که مشکلات خاص خود را داشتند و نتوانستیم کار کفن و دفن اموات دامغانی را با آنها ادامه دهیم.

وی ادامه داد: هزینه های آرامستان فردوس رضای دامغان 180 درصد درآمدهای آن بود و در واقع زیان ده محسوب می شد به همین منظور در دوره پنجم شورای شهر مصوب شد کفن و دفن اموات به بخش خصوصی و پیمانکار واجد صلاحیت واگذار شود.

مسئول خدمات شهری شهرداری دامغان یادآور شد: مراحل واگذاری خدمات آرامستان فردوس رضا دامغان مطابق با قانون و طی قرارداد 3 ساله به پیمانکار واگذار شد.

وی افزود: منکر برخی از نواقص و نقاط ضعف پیمانکار این مجموعه نیستیم هر چند برخی از آنها پس از انتقال توسط شهروندان، طی تذکر به پیمانکار برطرف شده است اما اگر شهروندان بدانند مجموع مبالغی که پرداخته اند صرف چه مواردی شده است بخشی از شکایت ها کاسته می شود.

صرفی یادآور شد: به طور میانگین ماهیانه حدود 45 متوفی در دامغان داریم که تعرفه شست و شو به ازای هر میت 140 هزار تومان است.

مسئول خدمات شهری شهرداری دامغان تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار آرامستان فردوس رضا ماهی 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره به شهرداری می پردازد.

وی با تاکید بر اینکه آرامستان دامغان زیان ده است گفت: اگر می خواهیم از زیر بار شکایت شهروندان خلاص شویم شهرداری دامغان باید به پیمانکار سوبسید بدهد.

صرفی با اشاره به اینکه تعرفه تغسیل و تدفین اموات در دامغان نسبت به شهرهای مجاور پایین تر است، اظهار کرد: قیمت قبر در آرامستان فردوس رضا از 350 هزار تومان شروع می شود و تا 4 میلون تومان ادامه دارد.

مسئول خدمات شهری شهرداری دامغان تصریح کرد: برخی از انتقادات و شکایت شهروندان، اجبار بازماندگان متوفی مبنی بر نصب سنگ قبر توسط پیمانکار بود که این موضوع را بررسی کردیم و تذکر دادیم که بازماندگان متوفی می توانند سنگ قبر امواتشان را خارج از مجموعه آرامستان تهیه کنند.

در ادامه مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر دامغان با تاکید بر اینکه آرامستان فردوس رضا ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد، گفت: ضروری است نظارت شهرداری بیشتر شود.

وی بیان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان منتخبان مردم باید بدانند در آرامستان چه خدماتی و با چه قیمتی ارائه می شود.

سخنگوی شورای شهر افزود: آثار مثبت و منفی خدمات در آرامستان فردوس رضا توسط پیمانکار به شهرداری بر می گردد و باید نظارت شهرداری در این حوزه مضاعف شود.

یادآور می شود  یکی از اعضای شورای شهر با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار آرامستان خواستار تمدید مدت قرارداد به دلیل وجود شرایط کرونایی شد که فعلا به طور ضمنی مورد مخالفت شورای شهر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز