خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

برنامه راهبردی توسعه اقتصادی تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۸۸۲

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی دولت سیزدهم در راستای کاهش مشکلات اقتصادی و تورم، برنامه راهبردی توسعه اقتصادی در سال ۱۴۰۱ تدوین شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، ذبیح‌الله سلمانی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: مشکلات اقتصادی و تورم در سنوات گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده است که تلاش داریم در دولت سیزدهم این مشکلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: خام فروشی نفت، تحریم‌ها و ساختار نامتوازن اقتصادی، مهمترین عوامل ایجاد این مشکلات بوده است.

سلمانی تصریح کرد: در چند سال اخیر، نتوانستیم تامین ارز را از وابستگی به صادرات نفت قطع کنیم و همین موضوع یکی از دلایل مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه‌های راهبردی وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ از دستورات وزیر امور اقتصاد و دارایی است ابراز امیدواری کرد: این برنامه راهبردی، چراغ راهنما و مسیر حرکت اقتصاد در دولت سیزدهم باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه استان‌ها خود را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم بدانند، افزود: از ادارات کل استان‌ها برای تصمیم‌گیری برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی استفاده می‌شود.

سلمانی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه و آشنایی به کار، مدیران کل ادارات استان‌ها از مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی استفاده می شود و از نیروهای بیرونی استفاده نخواهد شد.

وی اظهار داشت: یک بانک اطلاعاتی از ظرفیت نیروهای این وزارت‌خانه تهیه شده است که تا چند سال آینده از آن برای تامین نیروی مدیریت اقتصاد از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز