خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تکمیل واکسیناسیون به عبور از موج ششم شیوع کرونا کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۲۰

معاون پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل واکسیناسیون می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش شدت بیماری و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه داشته باشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، یونس پناهی صبح امروز در حاشیه سفر به استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روند مراجعان کرونایی به مراکز درمانی در کشور از چند روز گذشته کاهش یافته و یا حداقل ثابت مانده است، اظهار کرد:  کاهش شمار مراجعان کرونایی به مراکز درمانی در کوتاه مدت منجر به کاهش مرگ و میر نمی‌شود، زیرا اکنون شمار قابل توجهی از بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و حتی احتمال افزایش مرگ و میر در چند روز آینده نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل واکسیناسیون می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش شدت بیماری و بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه داشته باشد، تصریح کرد: به رغم اینکه در موج ششم شیوع کرونا هستیم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کم شده است اما مرگ و میر نسبت به پارسال کمتر است و این نشان دهنده نقش مثبت واکسیناسیون علیه کرونا است.

پناهی در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون به عبور از موج ششم شیوع کرونا در کشور کمک کنند و مرگ و میر نیز تا پایان اسفند به روند کاهشی برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز