خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تاکید بر رعایت قرنطینه توسط همه افرادی که در معرض بیماری قرار گرفته اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۳۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از دلایل مهم تاکید بر رعایت قرنطینه و پافشاری بر محدودیت ها، جلوگیری از افزایش تعداد موارد مثبت کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: هر فرد بیماری یا ناقل کرونا که قرنطینه را رعایت نکند؛ می تواند ۲ تا ۱۰ نفر در روز را آلوده کند. و اگر در محیط های شلوغ و در جمعیت متراکم و فضای بدون تهویه قرار بگیرد افراد بیشتری را نیز می تواند بیمار کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تست مثبت کرونا تنها دلیل برای درمان و یا قرنطینه نیست؛ بلکه برای شروع درمان و قرنطینه علامت دار بودن بیمار مهمتر است نه جواب تست؛ دو اشکال عمده در این مورد وجود دارد یکی اینکه بسیاری از افراد پس از انجام تست منتظر هستند که جواب تست آنها مثبت شود و به محض اینکه جواب منفی می شود فکر می کنند بیمار نیستند که تفکری کاملا اشتباه است و باعث انتشار بیشتر بیماری می شود.

نوروزیان بیان کرد: موضوع دیگری که از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون شاهد آن هستیم افراد فکر می کنند زمانی که واکسن دریافت کردند کاملا ایمن هستند و از ماسک کمتر استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که در مرحله نخست واکسن می زنند ایمنی کامل علیه بیماری ایجاد نخواهد شد و زمانی که در مرحله دوم با یک فاصله زمانی مشخص واکسن دریافت کردند و ایمنی نسبتا خوبی برای آنان حاصل خواهد شد لازم است پروتکل ها را همانند گذشته تا واکسیناسیون همگانی در کشور رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: شخصی که در برابر ویروس کرونا واکسینه شد؛ گرچه بدن او در برابر بیماری مقاوم و ایمن شده است ولی کماکان شخص می تواند ناقل ویروس باشد و دیگران را مبتلا کند.

نوروزیان تصریح کرد: میزان شدت علائم بیماری یا علامت دار بودن یا نبودن، نشان دهنده میزان سرایت نیست؛ ممکن است فردی کاملا بدون علامت باشد ولی شدت سرایت بیماری از آن شخص از شخص علامت دار بیشتر باشد.

وی با اشاره به شناسایی ویروس جهش یافته آفریقایی در هرمزگان گفت: این روزها با همکاری تنها ویروس شناس استان در آزمایشگاه جامع بندرعباس، هرمزگان بعنوان استانهای پیشتاز در شناسایی ویروس جهش یافته آفریقایی در کشور بود.

نوروزیان خاطر نشان کرد: تا کنون حدود ۴۰ مورد ویروس جهش یافته آفریقایی در هرمزگان شناسایی شده که فعلا ۵ مورد از این تعداد بصورت قطعی از طرف انیستیتو پاستور تایید و بصورت رسمی اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز