خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر اصفهان مطرح کرد:

تخصیص ۴۴٠٠ میلیارد تومان بودجه شهرداری اصفهان به حمل و نقل/رشد ۴۱ درصدی بودجه شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۲۷۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مجموع ۴ هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان از کل بودجه در حوزه حمل و نقل و ترافیک پیش بینی شده که در بخش مترو، اتوبوسرانی، توسعه حلقه چهارم حفاظتی هزینه می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی صالحی اظهار کرد:  تصویب بودجه شهر اصفهان به مبلغ ۱۳ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد دارد. 

وی افزود: مهمترین ویژگی بودجه سال آینده بالاترین سهم عمرانی است که ۷۴ درصد را به خود اختصاص داده و ۲۶ درصد به هزینه‌های جاری اختصاص دارد. 

سخنگوی شورای شهر اصفهان بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ وابستگی بودجه به درآمدهای ساختمانی به ۳۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که سال گذشته این میزان به طور میانگین ۱٠۱ درصد بوده است. در عین حال افزایش درآمد ساختمانی به ۲۰ درصد را نیز شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: موزه شهر و موزه بزرگ اصفهان و پردیس‌های خانواده محور نیز در بخش فرهنگی بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

صالحی بیان کرد: در بخش هوشمندسازی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با اجرای آن خدمات بهتری به شهروندان ارائه خواهد شد. 

وی با اشاره به موضوع درآمدهای ساختمانی اظهار کرد: اخذ عادلانه عوارض در همه مناطق مورد توجه قرار گرفت که این موضوع منطبق با رویکرد عدالت محورانه شهرداری اصفهان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از توجه ویژه به محلات با تعیین یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این موضوع خبر داد و گفت: این بخش ۱۰ درصد از مصارف کل بودجه را به خود اختصاص داده است. در هر منطقه تعدادی از محلات شناسایی شده‌اند که مناطق کم برخوردار براساس اولویت از بخش عمده‌ای از بودجه برخوردار می‌شوند. 

صالحی تصریح کرد: احیای محورهای گردشگری و تاریخی در محلات، ایجاد پردیس‌های بزرگ خانواده محور، تئاتر شهر، موزه بلدیه و موزه بزرگ شهر اصفهان در بودجه سال آینده اجرای آن‌ها پیش بینی شده است که رقمی شامل ۸۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان بودجه و توجه به اوراق مشارکت در بخش مترو مدنظر است، گفت: بخشی از این مبلغ برای تهیه تجهیزات فنی و ایمنی خط یک مصرف می‌شود. گام دوم، تکمیل حفاری تونل خط 2 تا دو سال آینده است، بخش قابل توجهی از سازه‌های ایستگاهی نیز رو به تکمیل است. بخش عمده بودجه مترو که مربوط به سازمان قطار شهری است برای پایان عملیات ایستگاهی و خطوط تونل خط دو است. 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۴ هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان از کل بودجه در حوزه حمل و نقل و ترافیک پیش بینی شده که در بخش مترو، اتوبوسرانی، توسعه حلقه چهارم حفاظتی، معابر و خیابان‌های جدید الاحداث هزینه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز برای مطالعه و شروع خط سه مترو در نظر گرفته شده است و اگر مطالعات نهایی نیز انجام شود این ظرفیت در بودجه دیده شده که استارت خط سه با ورود بخش خصوصی زده شود. 

وی درباره بودجه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: در رابطه با سلامت عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عدد قابل توجهی پیش بینی شده است که امیدواریم در این راستا مجموعه فدک تا انتهای سال ۱۴۰۱ تکمیل شود و در اختیار حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز