خبرگزاری کار ایران

برای انجام تعمیرات؛

واحد 250 مگاواتی نیروگاه شهید رجایی قزوین از مدار تولید خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۸۵

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: واحد شماره 3 بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین برای انجام تعمیرات نیمه سنگین از مدار تولید برق خارج شد.

به گزارش ایلنا، حبیب شریفی در تشریح خروج واحد شماره 3 بخاری از مدار تولید گفت: واحد شماره 3 بخاری این نیروگاه به ظرفیت تولید 250 مگاوات برای انجام تعمیرات نیمه سنگین و کسب آمادگی لازم جهت کمک به تامین برق پایدار به ویژه در پیک تابستان 1401، از مدار تولید برق خارج شد.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی افزود: در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی، این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، مورد تعمیرات نیمه سنگین قرار می‌گیرد که در بخش مکانیک، تعویض لوله‌های فاینال ری هیت، به همراه بازدید از فن‌ها والکتروموتورهای 6.6کیلوولت، بازدیددوره‌ای مشعل‌ها، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، فعالیت‌های جانبی مکانیک بویلر، دمونتاژ، بازدید، تست ومونتاژ والوهای بای پاس مهم‌ترین اقداماتی است که در این دوره از تعمیرات به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت‌های الکتریک و ابزار دقیق در تعمیرات واحد شماره 3 بخاری بیان کرد: بازدید از ژنراتور و سیستم تحریک، بازدید از ترانس‌ها، تست رله‌های حفاظتی ترانس واحد و ژنراتور، بازدید و سرویس کاری بریکرهای سوییچگیر 6.6 کیلوولت، همراه با بازدید و سرویس کاری بریکرهای 400 ولت، بازدید از الکتروموتورها اقداماتی است که از سوی متخصصان حوزه الکتریک انجام می‌شود.

شریفی گفت: فصل تعمیرات در نیروگاه شهید رجایی از اواخر شهریور امسال آغاز شده که تا پایان اردیبهشت سال آینده با انجام 17 فعالیت تعمیراتی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز