خبرگزاری کار ایران

پس از انجام تعمیرات صورت گرفت؛

بازگشت واحد شماره 4 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۷۸۱

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره 4 گازی نیروگاه شهیدرجایی پس از انجام تعمیرات اساسی و RI کپرسور، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

به گزارش ایلنا، علی فرهور با اعلام این خبر گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد های سیزده گانه، واحد شماره 4 گازی این نیروگاه که برای انجام تعمیرات اساسی و RI کپرسور از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های مربوطه، با موفقیت به مدار تولید برق بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین افزود: تمامی فعالیت‌های تعمیرات اساسی و RI این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان داخلی و نیروگاه به انجام رسید که حاصل این تلاش‌ها پس از حدود 100 روز با بازگشت دوباره این واحد به مدار تولید به ثمر نشست.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی با اشاره به فعالیت‌های این دوره از تعمیرات بیان کرد: دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، پوسته توربین،کمپرسور و روتور توربو کمپرسور همچنین دمونتاژ و مونتاژ نازل‌ها و پره‌های توربین، تعمیرات کارگاهی و RI روتور کمپرسور و تست‌های غیرمخرب NDT، به همراه مونتاژ روتور ژنراتور و اندازه گیری‌های لازم از مهم‌ترین  اقداماتی بود که ازسوی متخصصان امور مکانیک  به انجام رسید.

وی ادامه داد: در حوزه الکتریک و ابزاردقیق هم تعمیرات اساسی الکتروموتور فن و پمپ های400ولت، استارترهای MCC، بریکرهای 400ولت و6/6کیلو ولت، تست رله‌های حفاظتی 6/6کیلو ولت و400ولت، تعمیرات اساسی ترانس‌های اصلی، کمکی و استیشن، همراه با تعمیرات اساسی سیستم کنترل اسپید ترونیک، تنظیم و کالیبراسیون نشان دهنده‌ها، بازدید و تست  سنسورهای اعلام و اطفاء حریق تجهیزات انجام شده است.

فرهور گفت: علاوه بر واحد شماره 4 گازی که پس از پایان برنامه‌های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست ، هم اکنون واحد شماره 3 بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی هم برای انجام تعمیرات نیمه سنگین، از مدارتولید خارج شده که در دست تعمیرات قراردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز