خبرگزاری کار ایران

کلنگ زنی یک آموزشگاه با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۹۴۵

با حضور وزیر آموزش و پرورش عملیات اجرایی تاسیس هنرستان وکیلی ۹۹ با زیربنای ٢ هزار و ٧٠٠ متر مربع و اعتبار ٢٠٠ میلیارد ریال با مشارکت خیر نیک اندیش عبدالرضا وکیلی و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در شهرستان نیشابور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر آموزش و پرورش در نشست با فرهنگیان نیشابور در مدرسه تاریخی خیام این شهر گفت: امسال دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خیران مدرسه‌ساز اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داد که این رقم در سال آینده به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

یوسف نوری با اعلام اینکه از ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ باب کلاس درس با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر پنج‌ هزار طرح آموزشی در کشور در دست ساخت است که تعداد قابل توجهی از آنها سال آینده بهره‌برداری می‌رسند و براساس پیش‌بینی ها و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، اکنون بطور میانگین برای ساخت هر کلاس درس یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوری اعلام کرد: اعتبارات حوزه مدرسه‌سازی در پیوست یک قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد در بودجه سال آینده به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و با احتساب اعتبارات ردیف‌های متفرقه و مشارکت خیران مدرسه ساز در احداث فضاهای آموزشی، پیش‌بینی می‌کنیم مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی سال آینده به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز