خبرگزاری کار ایران

نماینده تفت و میبد در مجلس عنوان کرد ؛

افزایش مهاجرت به استان یزد / مشکلات فرهنگی از پیامدهای مهاجرت به میبد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۱۲۵

نماینده تفت و میبد در مجلس با انتقاد از بی توجهی صنایع به مسئولیت های اجتماعی نسبت به کارگران گفت: مهاجرت به استان یزد افزایش یافته و این موضوع سبب بروز پیامد‌های منفی زیادی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سید جلیل میرمحمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد اظهار داشت: استان یزد و شهرستان میبد به دلیل وضعیت خوبی که در مقایسه با استان‌های کم برخوردار کشور درباره اشتغالزایی دارد و از جایگاه صنعتی برخوردار است مورد توجه قرار گرفته و مهاجر پذیر است.

وی با بیان اینکه مهاجرت به این شهرستان به دلیل اشتغال در صنعت و نیاز صنایع به کارگر ساده افزایش یافته است افزود: تبعات قابل توجه فرهنگی، امنیتی و اقتصادی ناشی از این مهاجرت به وجود آمده است.

میرمحمدی اضافه کرد: تلاش دولت برای تامین مسکن اقشار ضعیف در جامعه و شرط سکونت نیز باعث شده تا بسیاری از مهاجران به استان در طرح مسکن ملی نام نویسی کنند این در حالی است که این شهرستان در زمینه تامین زمین با مشکل مواجه است و زیرساخت ها برای توسعه شهر هم فراهم نیست.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تامین هزینه‌های مسکن کارگران بومی و غیربومی باید از سوی صنایع حمایت شود تصریح کرد: این صنایع باید مسئولیت خود را در برابر کارگرانی که در واحدهای صنعتی مشغول هستند بیش از پیش ایفا کنند و مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن این کارگران را رفع کنند.

میرمحمدی به تشریح پیامد‌های مهاجرت گسترده به این شهر پرداخت و ادامه داد: کم سوادی در میبد به عنوان یکی از پیامدهای منفی است که در فرهنگ شهرستان نیز اثر دارد لذا کسانی که بیشترین استفاده را از حضور این افراد دارند، باید بیش از گذشته به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز