خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

طرح زراعت چوب در 180 هکتار از اراضی ملی قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۳۱۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در سال جاری طرح زراعت چوب در 180 هکتار از اراضی ملی استان انجام شده که به پیشگیری از قطع درختان جنگلی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن قاسم زاده در نشست مدیران منابع طبیعی استان که صبح امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد گفت: در سال جاری 52 فقره آتش سوزی در اراضی ملی استان داشتیم که 242 هکتار را در بر می‌گرفت، این میزان نسبت به سال گذشته که 213 فقره  در 2 هزار و 112 هکتار بوده کاهش بسیار زیادی داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: در سال جاری با استفاده از بذر پاشی 50 هکتار از اراضی جنگلی ارس واقع در طارم سفلی غنی سازی شده است.

وی عنوان کرد: برای مقابله با بیابانی شدن اراضی ملی، در سال جاری 5 هزار و 200 هکتار از اراضی استان مورد توجه قرار  گرفته که شامل قرق در 5 هزار هکتار از اراضی، مدیریت روان آب‌ها و بادشکن در 200 هکتار از اراضی است.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر اعتبارات منابع طبیعی استان کافی نیست و امیدواریم این میزان در آینده افزایش پیدا کند؛ ضمن اینکه به تقویت نیروی انسانی بویژه در بخش یگان حفاظت نیاز داریم.

وی ادامه داد: 202 پست در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعریف شده این درحالی است که تعداد نیروهای انسانی فعال در این اداره کل 122 نفر است و این اوصاف می‌توان دریافت که در تعدادی از این پست‌ها فردی مشغول به فعالیت نیست و پست‌ها بدون تصدی هستند.

قاسم زاده گفت: فعال شدن سامانه الکترونیکی حمل چوب در استان به پیشگیری از قاچاق چوب کمک قابل توجهی کرده است، حدنگاری اراضی ملی نیز در مراحل پایانی رار دارد و تا پایان سال نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز