خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تا کنون؛

275 کنتور هوشمند بر چاه‌های قزوین نصب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۷۱۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 275 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب با مصارف گوناگون در استان نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی با اعلام این خبر گفت: با نصب کنتورهای هوشمند در سال جاری ضمن صرفه جویی 3 میلیون مترمکعبی در مصرف آب، تعداد چاه‌های مجهز شده به کنتور هوشمند در استان به 3 هزار و 940 حلقه چاه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند یکی از راه‌های مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه‌های آب است که این شرکت به عنوان متولی حفظ و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی از سال 94 تاکنون با نصب کنتورهای هوشمند توانسته بیش از 197 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی به عمل آورد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در چارچوب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی شرکت مدیریت منابع ایران در حوزه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال 1400 این شرکت در کنار نصب کنتورهای هوشمند با کمک گروه‌های گشت و بازرسی و انسداد شرکت و با همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی تعداد 56 دستگاه حفاری غیرمجاز را توقیف کرده است.

این مسئول ادامه داد: در بخش انسداد چاه‌های غیرمجاز، جدیدالحفر و فرم 5 نیز تعداد 143 حلقه چاه با عمق مجموع 4 هزار و 900 متر را مسلوب المنفع کرده که از این طریق حدود 11 میلیون مترمکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی حفظ و حراست شده است.

وی با اشاره به تکمیل رصد خانه آب استان تصریح کرد: رصدخانه آب با هدف مدیریت، کنترل و پایش میزان برداشت از چاه‌های آب استان در شرکت آب منطقه‌ای قزوین ایجاد و تجهیز گردیده و کلیه چاه‌های مجهز شده به کنتور هوشمند نیز به این رصدخانه متصل شده‌اند و پیش بینی می‌شود طی چند روز آینده این رصدخانه که اقدامی مهم در راستای مدیریت و شناسایی تخلفات در حوزه منابع آبی استان است، توسط مدیران و مسئولین مربوطه به بهره‌برداری برسد.

ملکی یادآورشد: منابع آب زیرزمینی امانت آیندگان است و ما باید با مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب و استفاده از تجهیزات و شیوه‌های نوین آبیاری در کنار اصلاح الگوی کشت ضمن کمک به دشت حاصلخیز قزوین رسالت خود را در جهت حفظ و نگهداری از منابع آبی استان برای تحویل به آیندگان بجا آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز