خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛

بهره مندی ۶هزار خانوار گیلانی از طرح های کشاورزی در دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۴۲

سرپرست جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افتتاح ۴۹ پروژه استانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال گفت: شش هزار خانوار گیلانی از این پروژه ها بهره مند می شوند.

به گزارش ایلنا از رشت،صالح محمدی با بیان اینکه امسال ۴۹ پروژه در ۴۳ روستا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و می‌رسد، اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای برای ۶۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به بهره مندی شش هزار خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شود، گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی، تجهیزات بخش کشاورزی و مکانیزاسیون اجرا شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به دستاوردها و توسعه یافتگی بخش کشاورزی استان گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های بسیار زیادی با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای استان در بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی همچنین به سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان اشاره کرد و گفت: در مجموع هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه گیلان تولید کننده بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی است، اضافه کرد: سهم کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور ۱۱ درصد بوده که این عدد در استان گیلان ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال گیلان و ۴۸ درصد اقتصاد این استان به بخش کشاورزی وابسته است، ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۱۰۰ پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن صادر شده که از این نظر گیلان رتبه نخست در کشور را دارد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان و از نظر ظرفیت فرآوری نیز در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، اضافه کرد: به دنبال ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به نوسازی ۶۶۴ شالیکوبی در استان گیلان در راستای کیفی کردن تولید برنج، افزود: نوسازی شالیکوبی ها زمینه کاهش ۴۵ هزار تنی ضایعات در حوزه تولید برنج فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز