خبرگزاری کار ایران

امیکرون در اصفهان می‌تازد؛

دانش آموزان و دانشجویان قربانی بی‌تدبیری مسئولان اداره آموزش و پرورش استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۴۱۸

با شدت گرفتن آمار ابتلا به سویه امیکرون در اصفهان، مدارس مقطع ابتدایی و مؤسسات آموزش عالی در این شهر تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته اعلام کرده بود فشارهای موجود برای تعطیلی مدارس با توجه به سویه اومیکرون زیاد است اما واقعیت این است که سویه اومیکرون خطر آن‌چنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است؛ اظهار نظری که جامعه پزشکی و کادر درمان را متعجب کرد.

یوسف نوری  در آیین افتتاح دبیرستان دخترانه تبرستان شهرستان نوشهر گفته بود امروز در جهان هیچ کشوری مدارسش را با شیوع این سویه تعطیل نکرده است؛ اما آقای وزیر به امکانات آموزشی سایر کشورهای جهان و درمان رایگان آنها اشاره ای نداشته و از ظرفیت دانش آموزان حاضر در کلاس چیزی نگفته است.

با این حال آموزش و پرورش استان اصفهان که پنجشنبه شاهد تغییر در رأس مدیریت خود بود، شب گذشته(جمعه شب) دستور به تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی شهر اصفهان داد.

اما آنچه در این بین درخور تامل است، عدم تعطیلی مدارس مقطع متوسطه و دانشگاهی بود که  در اطلاعیه ای ‌ برگزاری کلاس ها را به صورت مجازی  اعلام کرده بودند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به گسترش ناگهانی و شدید سویه جدید بیماری کرونا موسوم به امیکرون و قرمز شدن وضعیت شهر اصفهان و برخی از شهر های دیگر استان براساس رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا و دا‌‌‌‌‌نشگاه علوم پزشکی اصفهان، تمام کلاس‌های درسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهر اصفهان و سایر شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می شود.

در ادامه این اطلاعیه ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های  بهداشتی اعلام شده هرگونه تغییرات احتمالی در برنامه ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

بلا تکلیفی دانش آموزان مقاطع متوسطه

با وجود تعطیلی مدارس مقطع ابتدایی و مراکز و موسسات آموزش عالی در شرایط اوج گیری سویه امیکرون، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان  خبر از برگزاری کلاس حضوری با ظرفیت محدود در مقطع متوسطه به دلیل واکسیناسیون دانش آموزان داده است.

آذرکیوان امیرپور گفته در تمام شهرهایی که رنگ‌بندی کرونایی آنها قرمز می‌شود، مدارس ابتدایی به‌صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد و تا زمان بهبود شرایط کرونایی فعالیت غیرحضوری ادامه دارد.

به گفته وی مدارس متوسطه باتوجه‌به پوشش واکسیناسیونی که برای آنها انجام شده است در روزهای محدودتری در ایام هفته به شیوه حضوری فعال هستند و در این مدارس اگر در کلاسی بیش از دو دانش‌آموز علائم کرونا داشته باشند، فعالیت آن کلاس به‌صورت غیرحضوری می‌شود، اما اگر در بیش از یک کلاس در یک مدرسه متوسطه علائم کرونا مشاهده شود فعالیت آن دبیرستان به مدت ۱۰ روز به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرده: در حال حاضر شهرهای اصفهان و کاشان در استان اصفهان قرمز هستند که مدارس دوره اول و دوم ابتدایی در این شهرها به‌صورت غیرحضوری هستند اما به دلیل نزدیکی شهرهای آران و بیدگل و نطنز با کاشان مدارس ابتدایی این شهرها هم غیرحضوری است.

« در حال حاضر مدارس متوسطه به شیوه حضوری اما یک تا دو روز هفته فعال هستند و اگر علائمی در دانش‌آموزان دیده شود به ادارات مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود و مدرسه موردنظر غیرحضوری خواهد شد؛ به تمام مدارس اعلام شده است که در صورت مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی کلاس‌ها به شیوه غیرحضوری برگزار شود.» امیرپور با اعلام این مطلب نگفته   چرا و به چه دلیل خانواده ها و دانش آموزان مقاطع غیر از دبستان باید در چنین شرایطی قرار بگیرند و با استرس و اضطراب ناشی از حضور فرزندانشان در مدرسه آن هم در شرایطی که اصفهان و چند شهر دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و حتی موسسات آموزش عالی نیز ملزم به برگزاری کلاس غیر حضوری هستند، روبرو باشند؟

دانش آموزان و دانشجویان قربانی بی تدبیری

امیر حسین - ک دانش آموز مقطع سوم دبیرستان است و در این‌باره به ایلنا می گوید: برادر من کلاس ششم است و در منزل در حال سپری کردن کلاس های مدرسه اش به صورت مجازی است و من مجبور به حضور در مدرسه هستم؛ آیا حضور در مدرسه باعث نمی شود زنجیره انتقال کرونا شدت بگیرد؟ اصلا چه فرقی بین دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه است که آنها نباید به مدرسه بروند و کلاس های ما باید حضوری باشد؟

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان نیز در گفت و گو با ایلنا به بی تدبیری مسئولان در قبال دانشجویان و دانش آموزان اشاره می کند و می افزاید: در حالی که از هفته پیش وضعیت اصفهان و برخی از شهرستان های اطراف قرمز و نارنجی است، دستور به برگزاری غیر حضور کلاس ها ندادند و استرس مضاعفی برای ما که شهرستانی نیستیم و بعد از کلاس باید با والدین میان سال و سالمندمان در ارتباط باشیم، ایجاد کردند.

وی ادامه می دهد: امروز دستور به تعطیلی مؤسسات آموزش عالی داده اند، در حالی که شنیده‌ام در مقطع دبیرستان و متوسطه همچنان بر حضور در کلاس تاکید شده است. خوب اسم این رفتار بی تدبیری نیست؟!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز