خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین:

‏ کاهش آسیب‌های وقوع حوادثدر مدارس با اجرای طرح ملی دادرس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۸۵

طرح ملی سلامت محور دادرس با هدف کاهش پیامد های ناشی از وقوع حوادثدر مدارس استان برگزار شد.

ایلنا: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین اظهار داشت: اجرای طرح ملی سلامت محور دادرس در راستای اجرای فرمایشات و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در حمایت از سرمایه ملی به منظور کاهش سطح آسیب پذیری منابع انسانی، این سرمایه بی‌بدیل ملی در حوادثو سوانح خصوصأ در مناطق حادثه خیز و پر خطرطرح آموزشی فوق با همکاری آموزش و پرورش نائین براساس تفاهم نامه فی مابین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در جمعیت هلال احمر شهرستان در حال اجراء می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ ابراهیم عادل‌زاده تشریح کرد: طرح ملی سلامت محور دادرس با هدف ارتقای سطح کیفی سلامت، کاهش خطر پذیری و پیامد‌های ناشی از وقوع حوادثدر مدارس استان با تربیت تیم‌های دانش آموزی برای مقابله با حوادثبرگزار می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین خاطرنشان کرد: در این طرح، ابتدا معلمان، مدیران و مجریان طرح براساس اهداف و اصول هفتگانه هلال احمر با مباحثامدادی آشنا می‌شوند و پس ازاخذ گواهی پایان دوره برای تشکیل تیم‌های امداد و نجات و آموزش اعضاء مطابق با منبع آموزشی و آموخته‌های خود و با استفاده از تجهیزات و اقلام موجود اقدام می‌نمایند تا در مرحله بعدی اطلاعات کسب شده را به دانش آموزان مدارس انتقال دهند.
وی عنوان کرد: در طرح ملی دادرس، دانش آموزان با استفاده از مطالب مندرج در کتاب، هشت سرفصل مهم و عمدهٔ آموزشی شامل(پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، تریاژمقدماتی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان، بانداژوآتل بندی، اطفاء حریق و چادر زنی) را در قالب کلاسهای تئوری و عملی می‌گذرانند.
عادل‌زاده نائینی در پایان تصریح کرد: دانش آموزان برگزیده پس از گذرانیدن دورهٔ فوق در المپیاد مربوطه که در سطح مدارس شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.
شایان ذکر است طرح آموزشی دادرس در شهرستان نائین با حضور ۱۸ مربی در ۹ آموزشگاه پایه سوم دوره اول متوسطه به منظور سازماندهی دانش آموزان در قالب تیم‌های ۱۴ نفره جهت پاسخگوئی به حوادثدر مدارس انجام می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز