خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ایلنا خبرداد:

15مورد شناسایی شده قطعی اومیکرون در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۳۲۸

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا کنون 15 مورد قطعی مبتلا به سویه اومیکرون در استان اصفهان شناسایی شده است.

پژمان عقدک در گفت وگو با ایلنای اصفهان اظهار داشت: از این تعداد افراد شناسایی شده، 6 مورد مربوط به شهر اصفهان، 4 مورد مربوط به فلاورجان، سه مورد خمینی شهر و دو مورد مبارکه است.

وی با بیان اینکه کیت اختصاصی تشخیص سویه جدی کرونا به نام اومیکرون در استان اصفهان موجود است افزود: وقتی تست کرونای افراد مثبت می شود، درصدی از مبتلایان را به صورت رندوم انتخاب و با کیت تشخیص اومیکرون، از آن ها تست می گیریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: نتیجه اولین کیس شناسایی شده اومیکرون هر شهرستان برای ستاد ملی و انستیتوپاستور جهت تست مجدد و تایید ارسال می شود؛ ولی برای نمونه های بعدی اینکار انجام نمی شود.

وی در خصوص ساخت کیت تشخیص اومیکرون توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: از سوی این دانشگاه خبر اختصاصی برای ما نیامده که چگونه و چه چیزی درست کرده اند و چقدر توانایی دارد؟ از این موارد بی اطلاع هستیم و اطلاعات مان در حد اخبار منتشر شده است.

عقدک با اشاره به اینکه با توجه به سویه جدید کرونا (اومیرکون) آیا باید برای آینده نگران باشیم؟ تاکید کرد: سویه اومیکرون بخاطر سرعت سرایت پذیری بالا، ظرف دو تا 4 هفته از زمان شناسایی اولین کیس آنقدر گسترش پیدا می کند که تمام سویه های قبلی را که الان سویه دلتا هست را کنار می زند و خودش به سویه غالب تبدیل خواهد شد. بنابراین در هفته سوم و چهارم دی ماه و یا هفته اول بهمن، احتمالا کیس های مبتلا بیشتر سویه اومیکرون خواهد بود.

وی ادامه داد: کاری که می توانیم برای مقابله با این سویه انجام دهیم، رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم است تا مانع سرعت انتقال بالای اومیکرون و افزایش تعداد مبتلایان شویم، چراکه با افزایش مبتلایان به اومیکرون دوباره سیستم درمان بر اثر مراجعه بیش از حد بیمار به مراکز درمانی قفل می شود و ارائه خدمات درمانی مشکل خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمبود واکسن آسترازینکا گفت: این واکسن را داریم، اما ترجیح می دهیم میزان مصرف آن را مدیریت کنیم تا این واکسن برای افرادی که دز اول آسترازینکا را دریافت و منتظر دز دوم اند در دسترس باشد. البته با افزایش ورودی این واکسن به اصفهان، به زودی این امکان فراهم می شود که افرادی که مایل به دریافت دز سوم آسترازینکا هستند، نیز این خدمت را دریافت کنند

وی تصریح کرد: به هرحال واکسن آسترازینکا برای دز دوم مدیریت می شود. برای افرادی که سینوفارم، بهارات و اسپوتنیک و واکسن مشترک ایران- کوبا را دریافت کرده اند، نیز دز سوم این واکسن ها دردسترس است و می توانند برای تزریق آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز