خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

آمار مرگ و میر کرونا بالاست/ کادر درمان خسته‌اند/ اصفهان موج دوم و سوم ابتلا نداشت زیرا شیب ابتلا مداوم بود

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۷۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹، شاهد فوت ۲۱۷ نفر در هفته در استان اصفهان هستیم که رقم بالایی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، طاهره چنگیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: سیر اپیدمیولوژیک کووید۱۹ در اصفهان متناوب و بدون درگیری موج دوم و سوم بود، چرا که روند ابتلا همیشه بدون وقفه و باشیب ملایم همراه بوده است.

او با اشاره به اینکه تا بحال ۲۷۶۰۰۰ تست کرونا در استان اصفهان انجام شده است، افزود: جدای از تست های انجام شده در بخش دولتی، تمام تست بخش خصوصی در دیتابیس ما وارد شده که ۴۳ درصد مثبت و ۳۰۹۰ نفر فوتی نتیجه این ثبت داده تاکنون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: ۳ در صد موارد کل فوت شده اند که میانگین نرمالی است. موارد حاد تنفسی با احتساب ثبت داده های بخش دولتی و خصوصی ۴۸ درصد است.

او ادامه داد: تمام موارد مثبت به معاونت آموزشی گزارش داده شده و نمودار هفتگی ۱۸۰۰۰ نمونه در هفته با رعایت پروتکل ها ثبت شده است که اگر تست سریع اضافه شود کار تسریع پیدا می کند.

چنگیز اضافه کرد: نسبت تست مثبت از شهریورماه تاکنون بیشتر بوده چرا که افراد بیشتری به کرونا مبتلا شده‌اند. در مهرماه تا آبان آمار فوت مثبت و تعداد بستری و ابتلا بیشتر و عدد ۲۱۷ فوت مثبت در هفته ثبت شده است.

او با اشاره به موارد بستری مشکوک و مثبت گفت: ۳۵۴ مورد در هفته بستری مشکوک و ۲۱۰۰ بستری مثبت در هفته داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: در شهرستان اصفهان، شیب ملایم ابتلا به کرونا کادر درمان را خیلی اذیت کرده و تعداد موارد بالا بدون داشتن موج دوم و سوم سبب خستگی کادر درمان شده است.

او به آمار ابتلا به کرونا در شهرستان‌های استان اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: خمینی شهر بعد از پیک دوم دچار خیزش بلند در ابتلا شد، نجف‌آباد بیش از ۱۴۰ بیمار بستری را ثبت کرده، فلاورجان پیک تند دارد، لنجان از دو هفته پیش شیب تند، نایین و نطنز مجددا رو به افزایش هستند.

چنگیز یاد آور شد: در نطنز و اردستان به دلیل میانگین بالای سنی نگران افزایش بالای آمار فوتی هستیم. در شهرستان های گلپایگان و دهاقان روند افزایشی داریم و فریدن تقریبا آرام است.مبارکه خوب کنترل کرده شده بود، ولی الان روندشان افزایشی شده است. در شهرستان برخوار بیمارستان نداریم و بیماران شان به دیگر شهرها ارجاع داده می شود.شهرضا پیک بلند دارد و خوانسار و شاهین شهر روند افزایشی است.

او افزود: خورو بیابانک پیک بلند ابتلا دارند، فریدونشهر تقریبا آرام است و در بویین و میاندشت تقریبا شیب ابتلا آرام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به آمار ابتلا دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تست کرونا مثبت دانش آموزان در شهرستان های مختلف چک می شوند و ترندشان بررسی و در شرایط بحرانی کلاس حضوری مدرسه تعطیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز