خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای شهر مشهد:

میدان شهدا از اولویت های کارگروه سیما و منظر شهری مشهد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۹۶۳

نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی از اولویت‌های مورد پیگیری در کارگروه سیما و منظر شهری، میدان شهدا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی ناصحی در خصوص هویت میدان شهدا و تصمیم مدیریت شهری در این مورد، اظهار کرد: یکی از عناصر هویتی مشهد، میدان شهدا بوده که یادآور خاطره مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردم دین مدار شهر است.

وی با اعلام اینکه میدان شهدا سابقه درخشانی در طول تاریخ دارد، افزود: این میدان به واسطه تصمیم‌گیری‌ها و نظریاتی که در ادوار مختلف وجود داشته، به این وضع که امروز با آن مواجهیم، درآمده است که با هویت تاریخی خود فاصله بسیاری دارد.

نائب رئیس شورای شهر مشهد خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم با دقت ویژه‌ای به این حوزه ورود پیدا کرده و در حال پیگیری اجرای طرح‌هایی است که برای هویت این بخش تاریخی از شهر مشهد آماده شده است.

ناصحی با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های مورد پیگیری در کارگروه سیما و منظر شهری، میدان شهدا است، گفت: امیدواریم بتوانیم با شیب مناسبی، باز طراحی دقیقی از این عنصر شهر مشهد انجام دهیم؛ در گام نخست همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حماسه تاریخی نهم و دهم دی ماه و شهادت حاج قاسم سلیمانی، بناست میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس در میدان شهدا باشیم.

وی با اذعان به این مسئله که یکی از عناصر هویتی برای این میدان، مرقد شهدا است، تصریح کرد: مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهدای والا مقام با مشارکت مردم شهید پرور در روز پنج شنبه هفته جاری صورت می‌پذیرد. 

نائب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: برنامه مورد نظر ما در کارگروه سیما و منظر شهری، پوسته میدان شهدا بوده، چرا که ساختمان‌ها شکل گرفته و شرایط مناسبی برای تغییر آن‌ها وجود ندارد.

ناصحی گفت: پیش بینی ما ایجاد تغییرات در پوسته میدان شهدا است تا بدین واسطه بتوانیم در این مکان که مرکز تجمع مردم است، هویت مشهد، زیارت، معنویت، ایثار و شهادت را به نمایش درآوریم؛ تلاش داریم این میدان را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و با تغییرات المانی و پوسته‌ای، اقدامی در جهت هویت آن انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز