خبرگزاری کار ایران

معدوم سازی ۴۲ تن تخم مرغ مایع غیر بهداشتی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۰۱۹

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از معدوم سازی ۴۲ تن تخم مرغ مایع غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمود جوادی نژاد گفت: در پی گزارش های رسیده از طریق مرکز بهداشت شهرستان مشهد مبنی بر وجود نزدیک به ۲۰۰ تن تخم مرغ مایع در ۲ سردخانه، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه با عزیمت به سردخانه های یادشده این محموله را  بررسی کردند.

وی اضافه کرد: پس از انجام آزمایشهای تشخیصی لازم مقدار ۴۲ تن از این تخم مرغ ها به دلیل انقضای تاریخ مصرف و عدم امکان استفاده در مصارف صنعتی و دامی از چرخه تولید خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: این تخم مرغ ها با هماهنگی محیط زیست و پس از اخذ مجوز قضایی در محل دفن پسماندهای شهری مشهد معدوم و دفن بهداشتی شد.

جوادی نژاد تامین سلامت و بهداشت فرآورده های خام دامی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و افزود: بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی مشهد با مراجعه به تمامی مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و انجام نمونه برداری و آزمایش تخصصی لازم امنیت غذایی شهروندان را از مزرعه تا سفره پایش می کنند.

استان خراسان رضوی در تولید فراورده های خام دامی شامل گوشت سفید و قرمز، مرغ و تخم مرغ رتبه نخست تا سوم کشور را دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز