خبرگزاری کار ایران

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت خبر داد؛

واردات ماشین آلات راهسازی در صورت انعقاد قرارداد با هپکو

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۴۰۸

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌هایی که درخواست سفارش بیش از 5 دستگاه ماشین آلات سنگینِ معدنی، راهسازی دارند، تنها در صورت انعقاد قرارداد با هپکو، مجوز واردات می‌گیرند. بنابراین برای واردات ماشین آلات سنگین راهسازی، قرارداد با هپکو ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا محتشمی پور در حاشیه بازدید از کارخانه هپکو در جمع خبرنگاران، افزود: انعقاد قرارداد با هپکو برای مدیریت واردات ماشین آلات سنگین راهسازی، معدنی و خروج ارز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی ادامه داد: شبکه مدیریت واردات و صادرات ممکن است با خطاهایی همراه بوده و در مقاطعی واردات ماشین آلاتی که مجوز نداشته، انجام شده‌ باشد که با افزایش توان شرکت هپکو می‌توان واردات را کاهش داد. این اتفاق اتکا به صنعت داخلی از جمله هپکو را بیشتر خواهد کرد.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در شرایط فعلی به حجم زیادی از ماشین آلات راهداری و معادن در کشور نیاز است که امید است با توان شرکت هپکو بتوان نیاز کشور را تامین کرد.

محتشمی پور تصریح کرد: هپکو به عنوان قطب تولید ماشین آلات راهسازی و معدنی، از جمله واحدهای بزرگ صنعتی به شمار می‌رود و امروز کشور به توان صنعتی این مجموعه امیدوار است.

وی بیان داشت: آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های واحدهای صنعتی و معدنی در استان مرکزی از جمله مجموعه صنعتی هپکو، از مهمترین اهداف این سفر یکروزه به استان مرکزی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز