خبرگزاری کار ایران

پرداخت یارانه تحصیلی به دانشجویان عضو خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۵۲

دانشجویان عضو خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که در دانشگاه‌های دارای شهریه تحصیل می‌کنند و نیازمند دریافت کمک هزینه تحصیلی هستند از یارانه تحصیلی برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مشهد، منوچهر عدالت‌جو مسئول واحد تحول اداری بهزیستی خراسان رضوی گفت: دانشجویان عضو خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که در دانشگاه‌های دارای شهریه تحصیل می‌کنند و نیازمند دریافت کمک هزینه تحصیلی هستند از یارانه تحصیلی برخوردار می‌شوند؛ این دانشجویان اگر در دانشگاه‌های روزانه که شهریه ندارند تحصیل کنند فقط کمک هزینه تشویقی دریافت می‌کنند.

وی گفت: دانشگاه‌های دارای شهریه شامل دانشگاه‌های دولتی شبانه، علمی کاربردی، پیام نور، آزاد اسلامی و غیر انتفاعی می‌باشند که شهریه دانشجویان تحت پوشش در این مراکز، کلا توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مسئول واحد تحول اداری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پرداخت شهریه حمایتی منوط به ثبت نام دانشجو در سامانه‌ی مربوطه است.

عدالت جو گفت: دانشجویان دارای معلولیت که از کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، تأییدیه داشته باشند و همچنین فرزندان خانواده‌های امدادبگیر و انتقال یافته به زندگی مستقل که سن پذیرش آن‌ها در سازمان بهزیستی کمتر از ۱۶ سال باشد مشمول دریافت یارانه دانشگاه هستند.

وی گفت: همچنین زنان سرپرست خانوار و فرزندان‌شان که دارای پرونده در بهزیستی باشند و یا دانشجویانی که سرپرست خانواده‌ی آن‌ها به تأیید کمیسیون تشخیص معلولیت بهزیستی، دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشند از این شهریه حمایتی برخوردار هستند.

عدالت جو گفت: دانشجویان یا خودشان رأسا باید در سامانه «student behzisti.ir» ثبت نام کنند و یا با کمک و راهنمایی مراکز مثبت زندگی این ثبت نام را انجام دهند.

مسئول واحد تحول اداری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پس از ثبت نام دانشجو و تأیید مدارک بارگذاری شده توسط بهزیستی، نام او به عنوان دانشجو در سامانه پرداخت یارانه قرار می‌گیرد و شهریه حمایتی به شماره حساب اعلام شده در سامانه، واریز می‌شود.

وی با یادآوری اینکه این سامانه از سایت بهزیستی کشور نیز قابل دسترسی می‌باشد؛ گفت: فرایند پرداخت شهریه حمایتی کاملا الکترونیکی است و بدون مراجعه دانشجو به مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز