خبرگزاری کار ایران

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد؛

ناتوانی در تأمین سرمایه درگردش، علت تعطیلی 196 واحد تولیدی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۹۷۲

  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان با اشاره به فعالیت 23 شهرک و ناحیه صنعتی در استان گفت: یکهزار و 466 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام شده و 9 هزار و 300 نفر نیز در واحدهای تولیدی مشغول کار هستند.

رضا شهمرادی درگفت وگوبا ایلنای گلستان اظهارکرد: ۸۲۰ واحد واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند  که ۱۹۶ واحد به دلایل مختلف مانند ناتوانی در تأمین سرمایه در گردش  و نداشتن بازار فروش تعطیل هستند.

وی ادامه داد: کمبود سرمایه در گردش یکی از علت های مهم رکود این واحدها محسوب می شود. هرساله با افزایش تورم  میزان نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه درگردش هم بیشتر می شود و بانک های استان  لازم است در این زمینه کمک بیشتری به صنایع و تولیدکنندگان داشته باشند.

شهمرادی بر بازار فروش به عنوان یکی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: اگر واحد های صنعتی با توجه به تولیدی که دارند صادرات را درپیش بگیرند دیگر نیاز چندانی به  منابع بانکی ندارند.

وی گفت: براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی  گلستان ۳۰ درصد اشتغال استان در بخش صنعت است که  با توجه به اشتغال 9 هزار و 300 نفر در این واحدها، 65 درصد اشتغال در بخش صنعت استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است.

به گفته وی مجموع رقم سرمایه گذاری واحد های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان  هزار و۴۶۶ میلیارد تومان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز