خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

هزینه های جاری دولت باید کاهش یابد/مصارف بودجه باید شفاف باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۱۵۹

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نباید با کسری بودجه مواجه شویم گفت: هزینه های جاری دولت باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار در خصوص لایحه بودجه سال آینده کشور اظهار داشت: محل مصرف بودجه گنگ و نامشخص است و تاکید نمایندگان بر اصل شفاف سازی است لذا مصارف بودجه در بخش های عمرانی، تملک دارایی و جاری باید شفاف باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین موضوع در بودجه سال آینده کشور بهبود شاخص های اقتصادی و رشد اقتصادی است که باید مورد توجه باشد افزود: این مهم باید در کل بودجه لحاظ شود و این لایحه به نحوی تصویب شود که دیگر در سال ۱۴۰۱ با کسری بودجه مواجه نشویم.

جوکار با اشاره به تعهدات دولت به ملت در خصوص ایجاد اشتغال و ساخت مسکن عنوان کرد: باید راهکارهای تحقق این موارد در لایحه بودجه به وضوح دیده شود و منابعی که برای مصارف بودجه نیاز است نیز برای مجلس روشن باشد و محل مصرف هم به طور شفاف مشخص شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه صرفه جویی در هزینه های دولت نیز از دیگر مواردی است که در لایحه بودجه باید مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: وضعیت کشور به گونه ای است که بسیاری از پروژه ها در انتظار تامین و تخصیص اعتبار است و بیشتر منابع باید برای پروژه های عمرانی صرف شود و هزینه های جاری کاهش یابد.

به گزارش ایلنا، بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، دولت سیزدهم در بودجه عمومی کشور، هزینه‌های جاری را حدود یک هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. این رقم در مقایسه با قانون بودجه ۱۴۰۰ حدود یک هزار میلیارد تومان بیشتر است. سال گذشته میزان بودجه عمومی دولت یک هزار و ۲۷۷ هزار میلیارد تومان بسته شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز