خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر یزد:

اولویت شورا تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهری و رونق گردشگری با انتقال پیام توحید است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۵۴۰

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه طرح و پروژه جدیدی در شورا آغاز نمی شود گفت: اولویت شورای شهر تکمیل طرح های نیمه تمام است که تا پایان امسال بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، غلامحسین دشتی در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر پرداخت و اظهار داشت: شورا در صدد یافتن راه حل برای مسائل و مشکلات و انتقال به مجموعه های شهرداری است تا بتوان موانع پیش روی مدیریت شهری و توسعه را برداشت.

وی با بیان اینکه شورای ششم در سال جاری بر اساس برنامه دوره پنجم فعالیت داشت افزود: بر اساس برنامه ریزی دوره پنجم شورای شهر در سال جاری کار کردیم و خیلی نمی توانستیم اقدامی داشته باشیم مگر در مواردی که می توانستیم اصلاحاتی داشته باشیم در عین حال با تشکیل جلسات رسمی و علنی، هرچه لایحه بود را پاسخ دادیم و موانع را برداشتیم.

رئیس شورای شهر یزد مهم‌ترین دغدغه شورا را رویکرد و افق روشن از آینده استان برشمرد و ادامه داد: برنامه محوری را به عنوان پایه اساسی کار خود قرار دادیم که در این راستا نیز ۱۳ راهبرد به عنوان افق دید و جهت گیری اعضای شورا در بخش های مختلف و استناد به اسناد بالادستی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه راهبردهای ما مبتنی بر پیشرفت بر اساس الگوی ایرانی اسلامی است تصریح کرد: نباید تجربه ای که در سطح جهان و ملی است و می تواند باعث پیشرفت و تعالی مردم باشد نادیده گرفت و شهر یزد که جهانی است و مورد توجه، به این مهم نگاه خوبی دارد.

دشتی با بیان اینکه اولویت شورای شهر افزایش درآمد پایدار و تکمیل پروژه های نیمه تمام است اظهار داشت: برخی پرژه ها ۳۷ سال نیمه تمام رها شدند که استارت تکمیل آن زده شد و هر یک از کمیسیون ها نیز با رویکرد برنامه محور و افق روشن در راستای تحقق اهداف گام برداشته اند.

وی بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام شهری را آسفالت معابر دانست و اضافه کرد: شورا در بیش از ۵۳ محور کاری قدم برداشته و با افزایش ارتباط با حوزه های علمیه که سهم کمتری در مدیریت شهری دارند و انتقال دغدغه های فکری به آن ها همچنین بهره مندی از تجارب گذشته برای پیشبرد اهداف گام برداشتیم.

رئیس شورای شهر یزد رویکرد توسعه استان را گردشگری دانست و تصریح کرد: در نگاه فرهنگ گردشگری به‌رغم اینکه باید خدمات را ارائه کنیم معتقدیم از معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی و تمدنی یزد نباید غفلت کنیم و تلاش می کنیم نگاه برجسته ای که از یزدی ها و استان یزد از گذشته تا کنون وجود دارد را پررنگ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یزد شهر پیام است و نگاه ما در شورا به فرهنگ گردشگری است افزود: باید پیام توحید را به همه کسانی که به عنوان گردشگر به یزد می آیند منتقل کنیم و با تکیه بر دانش بنیان ها و فناوری ها برای حفظ و نگهداری یزد بکوشیم.

سیدمحمدناصر حیدری؛ سخنگوی شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی هم با بیان اینکه سرانه بوستان و تفرجگاه در یزد کم است و در حال رایزنی برای احداث پارک جدید در یزد هستیم که در جنوب شرق کشور بی نظیر است و اطلاعات تکمیلی نیز پس از قطعی شدن این موضوع با اطلاع عموم خواهیم رساند.

وی در خصوص فضای سبز و پارک ها و برگزاری برنامه های فرهنگی و مراسم در بوستان ها افزود: چنین چیزی را درست نمی دانم و مطلوب نیست در پارک ها مراسم داشته باشیم چه کنسرت باشد و چه مراسم مذهبی پس نباید چنین مطالبه ای را ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: برخی بوستان های درون محله ای به پاتوق معتادان تبدیل شده چون اهل محل در این پارک ها و بوستان ها نیستند و به این وضعیت رسیده لذا تقاضا داریم نخبگان محل و معتمدان، مسائل محله را احصا کنند و با شورا درمیان بگذارند قطعا رفع می کنیم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز