خبرگزاری کار ایران

مسئول پایش هوای اداره کل محیط زیست استان:

افزایش میزان آلاینده های زیست محیطی در اردکان/ هوا دوباره ناسالم شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۱۲۰

مسئول پایش هوای اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: با افزایش میزان آلاینده های زیست محیطی شهرستان ادکان، عدد شاخص آلودگی به عدد ۱۷۲ رسید و هوا دوباره برای گروه های حساس ناسالم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سید مصطفی میرزاده با بیان اینکه شاخص هوای امروز شهر اردکان در وضعیت ناسالم قرار گرفت اظهار داشت: ملاک برای ما شاخص ۲۴ ساعته است و شاخص کنونی اعلام شده در شهر اردکان، ساعتی است، اما با این وجود محیط زیست تقاضای برگزاری جلسه کارگروه شرایط اضطراری را مطرح کرده است.

وی بیان داشت: شاخص ۲۴ ساعته مشخص می‌کند که هوا در کدام از یک وضعیت‌های هشدار، اضطرار و بحران قرار دارد و زمانی که هوا در وضعیت اضطرار قرار گیرد برای تشکیل کمیته اضطراری و بحران اقدام می‌شود.

مسئول پایش هوای اداره کل محیط زیست استان یزد با بیان اینکه توصیه می شود افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت های طولانی یا سنگین را کاهش دهند اظهار داشت: بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان در وضعیت ناسالم باید از تردد در سطح شهر حتی المقدور خودداری کنند.

وی عامل اصلی آلودگی هوا را ذرات معلق  دانست و افزود: منشا این گرد و غبار طبیعی و از داخل استان است، هر چند که معادن و صنایع نیز بر این آلودگی بی تاثیر نیستند اما خشکسالی‌های اخیر موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و یا ضعیف شدن آنها شده و میزان آلودگی را نسبت به سال‌های قبل افزایش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز