خبرگزاری کار ایران

اجرای روش‌های آبیاری نوین در ۳۴۰ هکتار از مزارع تایباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۴۳۲

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد گفت: تاکنون در ۳۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت پاییزه تایباد، روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمود تنها گفت: در ۳۴۰ هکتار از اراضی کشت پاییزه شهرستان، از تیپ یا نوار آبیاری قطره‌ای استفاده شده است که آب کمتری نسبت به روش‌های دیگر مصرف می‌کند.

او با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر افزایش عملکرد گندم نحوه مصرف آب است؛ افزود: هم اکنون به صورت عمده روش آبیاری غلات، روش‌های سطحی و شیاری هستند که بازده آبیاری کمتری و حجم آب مصرفی بیشتری دارند.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در صورت بهره‌گیری از سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار نواری، مصرف آب حداقل ۳۰ درصد کاهش می‌یابد و افزایش حداقل ۴۰ درصد کارآیی مصرف آب را به همراه دارد.

تنها بیان کرد: همچنین استفاده از نوار آبیاری قطره‌ای نسبت به روش غرقابی می‌تواند ۸۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کند و عملکرد محصول را بیشتر کند.

او تصریح کرد: آبیاری قطره‌ای نیز باعث صرفه جویی باعث مهار راحت‌تر علف‌های هرز، کاهش تنش‌های محیطی، کوددهی و تغذیه مناسب و راحت‌تر گیاه و کاهش نیروی کارگری در طول دوره کشت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز