خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰ هزار تُن محصول انار از اراضی شهرستان بجستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۲۱۱

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بجستان از سطح زیر کشت بیش از ۱۱۰۰ هکتار انار و پیش بینی برداشت بیش از ۱۰ هزار تن محصول انار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مجتبی محرابی گفت: شهرستان بجستان واقع در جنوب غربی مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و از جمله اصلی‌ترین خاستگاه‌های انار در کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و عدم استفاده از سموم و کودهای شیمیایی انار بجستان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی را به خودجلب کرده است.

وی افزود: ویژگی‌های منحصر بفرد انار بجستان طعم مناسب، ماندگاری بالا و نرمی هسته آن است و می توان آن را محصول ارگانیک نامید.

محرابی گفت: برداشت این محصول از آبان ماه شروع شده و پیش بینی می شود از حدود ۱۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت انار بیش از ۱۰ هزار تن محصول در سال‌جاری برداشت شود.

وی افزود: ارقام عمده انار در بجستان عبارتند از: بجستانی، شیشه کپ، ملس، پیش رس و خزر و در سال زراعی جاری به دلیل وقوع پدیده سرمازدگی و تنشهای دمایی و آبی حدود ۳۰ درصد کاهش عملکرد محصول مشاهده می شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بجستان گفت: ترویج روشهای علمی و کارشناسی در زمینه تغذیه مناسب باغات انار ، مبارزه با افات ، ارتقا کیفیت و کمیت انار ، مدیریت منابع آبی و اجرای سیستم های نوین آبیاری، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد سردخانه از اولویتهای جهاد کشاورزی بوده و با مشارکت باغداران درحال اجرا است.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت اراضی در شهرستان بجستان ۸ هزار و ۸۵۹ هکتار است که از این سطح حدود ٢۵هزار تن محصول تولید می شود علاوه برآن  با ۲۳۷ هزار و ۸۷۶ واحد دامی مجموع تولیدات محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان بیش از ٣٩ هزار تن است که ارزش ناخالص اقتصادی آن بالغ ٨ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که بیش از ۱ درصد ارزش تولیدات استان را شامل می شود.

وی گفت: محصولات عمده این شهرستان پسته، انار، زعفران، گیاهان دارویی (نعناع و انغوزه)، زیره،گندم، جو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز