خبرگزاری کار ایران

کاهش ٢٣ درصدی برداشت گردو در نیشابور نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۰۸۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: برداشت گردو از باغات این شهرستان با ۲۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۳۰۰ تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد علی فرهمند راد در این خصوص گفت: سطح زیر کشت گردو در نیشابور ۳۴۰ هکتار است که از این میزان ۳۰۰ هکتار بارور بوده و به دلیل بروز سرمای دیر رس بهاره و سرمازدگی در پاره ای از مناطق حدود ۱۰ هکتار کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: میانگین تولید گردو در هر هکتار باغ بارور یک تن و درآمد حاصل از این مقدار تولید برای باغداران نیشابور افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

فرهمند راد اظهار کرد: ارقام گردوی شهرستان نیشابور بیشتر ارقام محلی است و مهمترین آفت آن کرم خراط می باشد که رعایت اصول بهزراعی داخل باغ شامل تغذیه، آبیاری، هرس و معدوم نمودن شاخه های آلوده و عدم انتقال چوب های آلوده از مهمترین راه های جلوگیری از پیشرفت و گسترش این آفت است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۶ نوع از ۸۳ نوع محصول تولیدی کشاورزی استان خراسان رضوی در نیشابور کشت می شود، ادامه داد: ۹۱ هزار و ۵۰۸ هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این سطح ۱۳ هزار و ۲۰۸ هکتار کشت دیم و بقیه کشت آبی است و ۵۰ هزار نفر در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز