خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد؛

افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۸۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با شیوع کرونا و طی 20 ماه گذشته تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل افزایش یافته که مساعدت و حمایت از این‌ مهم نیازمند توجه جدی است.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد دستورانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری سمنان گفت: طی ۷ ماه گذشته ۴ جلسه شورای آموزش و پرورش با ۲۴ مصوبه برگزار شد که عمده این‌ مصوبات اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ سی و نُهمین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت به صورت مجازی در استان با حضور یک هزار دانش آموز برگزار شد.

دستورانی افزود: از نظر سرانه امکانات در وضعیت مطلوبی قرار داریم، شاخص جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سایر استان ها پایین تر است و سرانه با سوادی در استان بالاست.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان یادآور شد: ضریب پراکندگی بالا بزرگترین چالش ما در آموزش و پرورش استان است که ما را با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه می سازد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ پوشش دوره های تحصیلی مختلف، آموزش و پرورش استان در وضعیت خوبی قرار دارد، تصریح کرد:  یک هزار و ۱۴۷ مدرسه با ۵۷ هزار کلاس درس در استان داریم که ۱۲۶ هزار دانش آموز در این کلاس های درس به تحصیل می پردازند.

وی ضمن بیان اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ معلم و مجموعا ۱۰ هزار نفر پرسنل در مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت دارند، اظهار کرد: هزار دانش آموز ما در استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند.

دستورانی اضافه کرد: ۱۰ هزار نفر کم سواد و بی سواد در استان داریم که برای ۳ هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد و در دو سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سواد آموزی در استان، رتبه های برتر کشوری را کسب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی یک سوم مدارس استان به تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال شدند که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان در بحث کرونا واکسینه شدند، ادامه داد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲۰ ماه گذشته و با شیوع کرونا افزایش یافته که مساعدت و حمایت از این‌ مهم نیازمند توجه جدی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز