خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اردبیل:

امکان بازگشت محدودیت‌های کرونایی در صورت بی‌‎توجهی مردم / تزریق بیش از یک میلیون دوز واکسن در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۹۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ورود ۹۳ هزار دوز واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن در نوبت های اول و دوم در استان تزریق شده است.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از ورود بیش از ۹۳ هزار دوز واکسن به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: این واکسن ها از نوع سینوفارم و برکت هستند که از طرف وزارت بهداشت تحویل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شده و امروز در سطح مراکز بهداشتی استان توزیع شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان نیز بیان کرد:  براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین‌شهر و نمین در وضعیت زرد و شهرستان های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از اعمال مجدد محدودیت ها، گفت: در شبانه روز گذشته تعداد 30 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های استان بستری شده اند و متاسفانه فوت 4 نفر بر اثر کرونا در مدت یاد شده از سطح استان گزارش شده است.

حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر 181 بیمار در بیمارستان های استان و 103 بیمار در منازل بستری هستند؛ در 24 ساعت گذشته 30 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند. متاسفانه وضعیت 52 بیمار وخیم است که در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

این مسئول در خصوص آمار واکسیناسیون نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون کرونا تاکنون در استان 786 هزار 398 دوز در نوبت اول و 375 هزار و 303 دوز در نوبت دوم در استان تزریق شده است.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز