خبرگزاری کار ایران

تولید بیش از ۱۰ هزار تُن ماهی در کردستان پیش بینی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۱۴

پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در آب های استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش ایلنا، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۸۷۰ تُن ماهی در مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهیان سردابی استان تولید شده است.

حمید حسین پور افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

حسین‌پور گفت: سه مجتمع پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان‌های سروآباد، کامیاران و بیجار و ۱۳۰ مورد مزارع منفرد و خرد پرورش ماهیان سردآبی در استان فعالیت می‌کنند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: فعالیت مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی در کردستان منجر به تثبیت شغل برای هزار و ۲۶۴ نفر و کسب ۷۱۳ میلیارد ریال درآمد اقتصادی شده است.

حسین‌پور گفت: با توجه به مجوز‌های بهره‌برداری صادر شده تا پایان امسال ، ۱۵۱ تن به میزان تولید ماهیان سردابی استان افزوده می‌شود که از این میزان ۳۶ تن آن در نیمه نخست سال محقق شده است که برای هفت نفر اشتغال ایجاد شده است و در این ۶ ماه هم ۱۸ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

تولید آبزیان در این استان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است که تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز