خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

فعالیت۵۲ پره صیادی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۶۴

هر ساله چهار هزار صیاد در قالب ۵۲ پره صیادی در گیلان از بیستم مهر ماه تا نیمه فرودین ماه سال آینده مشغول صید انواع ماهی از دریای خزر می‌شوند.

مدیرکل شیلات گیلان از فعالیت۵۲ پره صیادی در گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسحاق شعبانی با اعلام این خبر در جلسه شیلات استان اظهار کرد: صید ماهیان استخوانی در خزر از بیستم مهر ماه امسال تا نیمه نخست فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: بیشترین ماهیانی که از خزر صید می‌شود ماهی سفید، کفال، سیم، سوف و کولی است.

مدیرکل شیلات استان گفت: صیادان گیلانی سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ تن ماهی صید کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال هم به همین میزان صید داشته باشند.

وی افزود: شیلات و آبزیان دارای اهمیت ویژه‌ای همچون تامین غذای مصرفی جامعه و کمک به اهمیت غذایی سهم بخش کشاورزی، اشتغال زایی بالا از تولید تا مصرف، غذای سلامتی، توسعه روستایی، ایجاد صنایع شیلاتی، ارزآوری و صادرات، درآمدزایی و توجه به اقتصاد محلی است.

شعبانی اذعان داشت: توسعه شیلات و آبزی‌ پروری نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش تولید ثروت در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اشتغال مولد در حوزه شیلات و آبزی‌ پروری اشتغال پایدار و اطمینان‌ بخشی است که می‌ تواند ابعاد توسعه این مهم ظرفیت‌های متعددی را نیز فراهم آورد.

مدیرکل شیلات گیلان گفت: با توسعه فعالیت‌‌های صید و صیادی و تکثیر و پرورش آبزیان در استان علاوه بر تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز کشور می‌توان زمینه افزایش درآمد خانوارهای روستایی و ساحلی را بیش از پیش مهیا کرد.

وی افزود: با توجه به ارزآوری و اشتغال‌زایی زیاد صنعت پرورش ماهی این صنعت می‌ تواند گامی در مسیر رهایی از اقتصاد و صادرات تک محصولی باشد.

شعبانی یادآورشد: اهمیت فعالیت‌های شیلاتی در گیلان صرف نظر از تامین مواد پروتئینی و ایجاد اشتغال در جامعه از ابعاد دیگری همچون صادرات و ارز آوری و به عنوان اهرمی برای توسعه و عمران مناطق ساحلی و روستایی حائز اهمیت است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز