خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تجارت به سبک شهرداری قزوین؛ فروش زمین‌های غصبی برای دفن اموات / وقتی بجای خدمت رسانی سنگ اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۰۷

متولی موقوفات نظرآبادی گفت: شهرداری قزوین از سال 74 و پس از ابطال قرارداد مبنی بر دفن اموات در زمین‌های وقفی بهشت فاطمیه، نه تنها حقوق موقوفات را پرداخت نکرده بلکه بدون رضایت و اطلاع در زمین‌های وقفی پیشروی کرده و از آن کسب درآمد می‌کند.

محمدرضا ملاعلیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به موقوفات امین الرعایا و نظرآبادی در منطقه چوبیندر و اقبالیه گفت: این املاک برای عزاداری سیدالشهدا و کمک به نیازمندان و مستمندان وقف شده و هزینه‌های آن در قالب بسته معیشتی در اختیار افراد هدف قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری سال 64 در منطقه جاده فارسیان برای دفن اموات در بهشت فاطمیه بخشی از زمین‌های وقفی ما را با قرارداد 10 ساله در اختیار گرفت؛ اما پس از آن نه تنها قرار داد مورد نظر را تمدید نکرد بلکه در زمین‌ها پیشروی کرده و پس از محصور کردن آن بدون اطلاع رسانی به ما نسبت به آماده سازی و فروش قبور اقدام کردند؛ این درصورتی است که دفن اموات در اراضی غصبی و وقفی ممنوع است.

متولی موقوفات نظرآبادی توضیح داد: 12 هکتار از زمین آرامستان متعلق به املاک موقوفی امین الرعایا و نظرآبادی است، شهرداری شش هزار متر با ما قرار داد داشته اما ۱۱ هزار و ۴۰۰ متر تصرف کرده؛ ضمن اینکه قرارداد که سال 74 ابطال شده را نیز تمدید نکرده است.

تجارت به سبک شهرداری قزوین؛ فروش زمین‌های غصبی برای دفن اموات / وقتی بجای خدمت رسانی سنگ اندازی می‌شود

وی ادامه داد: سال 91 برای این موضوع از شهرداری قزوین شکایت کرده، مسئله به دیوان عالی کشور رفت اما حکم اجرا نشده و هنوز هاله ای از ابهام وجود دارد، سال 96 سند مالکیت املاک در اختیار ما قرار گرفت و از سال ۹۸ مجدد پیگیر حقوق‌مان هستیم، اما عده‌ای از افراد هستند که سنگ اندازی می‌کنند.

ملاعلیا بیان کرد: علاوه بر پیگیری موضوع از مراجع قضائی و سازمان بازرسی چندین بار با شهرداری و دو تن از  اعضای شورای شهر دوره گذشته مبنی بر اینکه برای دفن اموات رضایت ندارم مکاتبه انجام شد و در سال 98 خودشان اقرار کردند که اشتباه کردیم و حقوق را پرداخت می‌کنیم؛ اما یک ماه بعد اعلام کردند که تا پیش از حکم قضائی مبلغی پرداخت نمی‌کنند و در حال حاضر نیز پرونده در شعبه 12 دادگاه درحال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: شهرداری خودش را صاحب همه چیز می‌داند و ادعا دارد که فعالیت عام المنفعه انجام می‌دهد، عام المنفعه به این معنا است که قبر را رایگان در اختیار مردم قرار دهد؛ این در صورتی است که شهرداری بدون مدرک و سند مکان غصبی را با قیمت میلیونی برای دفن اموات به فروش می‌رساند .

متولی موقوفات نظر آبادی تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری جدید از این موضوع خبر ندارند؛ ضمن اینکه اعضای شورای شهر دوره گذشته نیز به شهرداری اعلام کرده بودند اما شهرداری حقوق موقوفه را پرداخت نکرد و اعلام کرد توافق کنیم؛ اما عدم پرداخت حقوق موقوفه باعث شده من شرمنده مردم باشم و نیت واقف نیز اجرا نشده است.

وی ادامه داد: خسارت نهایی را کارشناسان دادگستری مشخص می‌کنند؛ اما شهرداری تا کنون حدود 10 میلیارد تومان به موقوفات بدهکار است و برای پرداخت آن طفره می‌رود و هنوز هم قبور را به صورت اینترنتی پیش فروش می‌کند و غرفه‌هایی را به سنگ برها اجاره می‌دهد.

ملاعلیا با بیان اینکه افرادی به شهرداری رسوب کرده‌اند که باید کاوش کرده و آن‌ها را از این سیستم خارج کرد گفت: خیلی‌ها هستند که شهرداری حق‌شان رو خورده و ضعیف را ضعیف‌تر و قوی را قوی‌تر کرده؛ اگر خادم ملت هستید آیا خدمت به مردم به معنای گرفتن ملک وقفی است؛ من قصد داشتم این قبور را رایگان در اختیار مردم قرار دهم نه اینکه مانند شهرداری تجارت کنم.

ملاعیلا گفت: تمام مدارک، اسناد و نقشه‌هایی که نشان می‌دهد این املاک متعلق به موقوفه است را در اختیار داریم و به مقام قضائی ارائه کرده‌ایم، حتی موضوع را با امام جمعه و نمایندگان مجلس نیز مطرح کردیم و امیدواریم حقوق موقوفه پرداخت شود تا ضمن انجام نیت واقف مردم نیز از مزایای آن بهره‌مند شوند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز