خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۴۱ درصدی مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۵۷

فرماندار گناباد از پیشرفت ۴۱ درصدی ۷۰ مصوبه سفر تیر ماه استاندار خراسان رضوی به این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد قربانی گفت: پیرو سفر استاندار خراسان رضوی و هیأت همراه به گناباد و بررسی میدانی در عرصه های مختلف و طرح مشکلات توسط مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، در مجموع ۷۰ مصوبه با اعتبار ۲ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال در بخشهای مختلف اقتصادی، عمرانی، خدماتی، شهری و روستایی به تصویب رسید که از این میزان تاکنون ۷۸۸ میلیارد ریال برای اجرای این مصوبات هزینه شده است.

وی ادامه داد: از مجموع این مصوبات ۱۴ مصوبه به صورت صددرصد اجرا و ۴۱ طرح نیز آغاز شده و در دست انجام است و ۱۵ مصوبه به دلیل آنکه نیاز به طی مراحل اداری و اخذ مجوز برای شروع و انعقاد تفاهمنامه بین دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها دارد در دست اقدام است که از مهم‌ترین آنها می توان به ایجاد پست فوق توزیع برق شهرستان گناباد اشاره کرد.

فرماندار گناباد مهم‌ترین مصوبات سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به این شهرستان را اصلاح پنج کیلومتر خط انتقال آب شهر گناباد، ۹ مصوبه در حوزه شهری و شهرداریها، ۶ مصوبه حوزه روستایی شامل طرحهای هادی، کمک به روستاهای محروم، ایجاد چمن مصنوعی، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، مجوز ایجاد دهیاریهای جدید، ۱۱ مصوبه حوزه کشاورزی و منابع طبیعی نظیر ایجاد زیرساخت مجتمع دامداری، ارتقای وضعیت بندهای خاکی و لایروبی قنات‌ها ذکر کرد. 

وی گفت: از دیگر مصوبات این سفر تامین نهاده های دامی و دامشهر، اجرای طرحهای آبخیزداری و امهال تسهیلات کشاورزی و دامداری، راه اندازی واحدهای راکد در این بخش، ۲۲ مصوبه در حوزه صنعت از جمله مداخله مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خراسان رضوی در زمینه فرصتهای سرمایه گذاری، تامین برق طرحهای توسعه شهرک صنعتی، ساماندهی شهرک و نواحی صنعتی، ایجاد پست فوق توزیع جدید، ایجاد زیرساخت نواحی صنعتی و تامین آب مورد نیاز آنها و همچنین بررسی مشکلات حوزه شهرکهای صنعتی و بدهی شرکت توانیر به واحدهای صنعتی تولید برق بود.

قربانی افزود: علاوه بر آن در این سفر سه مصوبه هم در حوزه مخابرات شامل ارتباطات تلفن روستایی، ارتقای پوشش تلفن همراه و اینترنت، پنج مصوبه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظیر تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بسته های اشتغال زایی در این بخش، سرعت بخشی به تکمیل زیرساختهای گردشگری و بومگردی بخش کاخک، اصلاح منطقه حریم قنات قصبه و کمک به اقامتگاه‌های بومگردی، ایجاد منبع جدید برای آب شرب شهر روشناوند، گازرسانی به روستاهای باقی مانده بخش کاخک و پس کلوت و مطالعات تامین آب شرب پایدار این بخش و گاز رسانی به روستاهای کلاته نو، کلاته کلوخ و محمد آباد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: یک مصوبه نیز شامل ایجاد بخش سوختگی و مراقبتهای ویژه بیمارستان علامه بهلول گنابادی در حوزه درمان در نظر گرفته شد که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه راهداری و حمل و نقل نیز طرحهای آغاز مطالعات آسفالت ۱۴ کیلومتر راه روستایی کلاته کلوخ از محل اعتبارات محرومیت زدایی، امکان سنجی راه ارتباطی سرایان به کاخک، کمک به تکمیل و بهره برداری فرودگاه گناباد، کمک به تکمیل کتابخانه شهر روشناوند و الحاق تعدادی از محدوده های پیشنهادی شهرداریها به حوزه شهری این شهرستان مورد توجه قرار گرفت.

فرماندار گناباد گفت: از این مصوبات احداث ساختمان آتش نشانی شهر روشناوند در هفته دولت آغاز و مراحل اداری واگذاری زمین برای احداث ساختمان بیمه سلامت گناباد انجام و ساخت واحدهای مسکونی محرومان نیز آغاز شده است.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای بخش شرقی کاخک شامل روستاهای نجم آباد، استاد، روجو، رضو و کلاته شمس تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و کتابخانه شهر روشناوند هم در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت و اقدامات اولیه تامین آب ناحیه صنعتی کاخک هم در دست انجام و مجوزهای آن صادر شده و اراضی مورد نیاز برای توسعه شهرک صنعتی گناباد هم مشخص شده است.

قربانی ادامه داد: با دستور استاندار خراسان رضوی در سفر اخیر به گناباد ۵۰۰ تن نهاده دامی به صورت فوق العاده بین دامداران این شهرستان توزیع شد و اعتباری برای توسعه شبکه آبرسانی شهر روشناوند اختصاص یافت.

وی گفت: همچنین استاندار خراسان رضوی در این سفر در راستای محرومیت زدایی مبالغی به تعدادی از دهیاریهای گناباد اختصاص داد و تفاهمنامه‌های آن با سازمان همیاری شهرداری‌ها امضا شد و ساماندهی گلزار شهدای شهرهای کاخک و بیدخت و تامین سیمان مورد نیاز واحدهای متقاضی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز