خبرگزاری کار ایران

فرمانده لشکر ۲۱ حمزه ارتش:

پادگان 121 شهید فروزنده برای استفاده فرهنگی مردم تبدیل به پارک شد/ آمادگی کامل مراکز درمانی ارتش برای مبارزه با کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۲۰

فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان و ارشد نظامی آجا در آذربایجان‌شرقی و اردبیل گفت: ارتش همه امکانات خود اعم از درمانی، آبرسانی و... را در اختیار مردم عزیزمان قرار داده صرفا مسئولیتش دفاع از مرزها و تمامیت ارضی کشور نیست و مسئولیت دفاع از جان مردم در برابر بیماری‌ها را هم عهده دار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اقدامات انجام شده ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با پیشگیری از ویروس منحوس کرونا در آذربایجان‌شرقی به سراغ امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی، فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان و ارشد نظامی آجا در آذربایجان‌شرقی و اردبیل رفته و گفت‌وگویی را با وی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ارتش از زمان شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی  چه اقداماتی انجام داده است؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه وزارت بهداشت و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح اقدامات مربوط به پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس را آغاز کرد.

ضدعفونی کردن اماکن عمومی اقدام بعدی بود که با تجهیزات پیشرفته درخدمت مردم عزیزمان بودیم و حتی برابر اوامر فرماندهی محترم کل، همه بیمارستان‌های ارتش نه تنها در استان بلکه در کل کشور در اختیار مردم عزیزمان قرار گرفت.

 طرح ضدعفونی کردن اماکن و معابر شهری، ایجاد نقاهت‌خانه 1000 تخت‌خوابی و نقاهت‌خانه‌های 200 تخت‌خوابی در پادگان‌ها، ساخت بیمارستان‌های صحرایی در شهرستان‌ها از دیگر اقدامات ارتش در استان‌ و در طی 18 ماه گذشته است.

 ارتش جمهوری اسلامی ایران همه امکانات خود اعم از درمانی، آبرسانی و... را در اختیار مردم عزیزمان قرار داده و پس از این هم در صورت لزوم ارائه خواهد داد، ارتش صرفا مسئولیتش دفاع از مرزها و تمامیت ارضی کشور نیست و ما مسئولیت دفاع از جان مردم خوب‌مان در برابر بیماری‌ها را هم برعهده داریم.

در دوران کرونا، سربازی را هم از دست دادید؟

ما طی 18 ماه گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده فقط یک سرباز را از دست دادیم که آن هم بیماری زمینه‌ای داشته بود .این آمار نشان دهنده این است که ما علاوه بر حس مسئولیت‌پذیری نظارت و کنترل خوبی در پادگان‌هایمان داشته‌ایم.

چرا پادگان تیپ 121 شهید فروزنده به فضای سبز تبدیل شد؟

در ارتش نه تنها پادگان 121 شهید سرلشکر فروزنده بلکه  هیچ پادگان دیگری منحل نشده بلکه به یگان‌های احتیاط پایه تبدیل شده است که این تغییر در ارتش‌های دنیا رایج و مرسوم است. یگان‌های احتیاط پایه با تمام ساز و برگ آماده هستند در شرایط بحرانی و تهدید ظرف 48 ساعت تحت عنوان عناصر احتیاط وارد عمل شوند.

دلیل اینکه پادگان 121 تبدیل به فضای سبز شد طبق دستور فرماندهی کل قوا  مبنی بر اینکه باید تمامی پادگان‌های نظامی از سطح شهر خارج شوند صورت گرفت، آن هم فقط به خاطر فراهم نمودن فضای فرهنگی، اجتماعی برای مردم بود، و امیدوارم این فضا در راستای ارزش‌های فرهنگی و اسلامی استفاده شود که روح بلند شهدای عزیزمان نیز شاد شود.

باتوجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس چه برنامه‌هایی در دست اجرا دارید؟

31 شهریورماه که روز آغازین هفته دفاع مقدس است برنامه‌هایی برای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس تدوین شده است. روز دوم روز شهیدان، جانبازان و فخرآفرینی سربازان است. روز سوم روز معنویت، زنان، خانواده و سلامت، روز چهارم روز ولایتمداری، جوانان و علم و پژوه، روز پنجم روز دفاع همه‌جانبه، روز ششم روز وحدت ملی، دشمن شناسی و استکبارستیزی، روز هفتم روز نیروهای مسلح، بسیجیان و جهادگران خواهد بود که برای هر روز هفته دفاع مقدس برنامه‌های مشخصی معین شده که اجرا خواهد شد.

پادگان 121 شهید فروزنده  برای استفاده فرهنگی مردم تبدیل به پارک شد/  آمادگی کامل  مراکز درمانی ارتش برای مبارزه با کرونا

انتهای پیام/
فرشید ولی‌زاده, سجاد جمالزاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز