خبرگزاری کار ایران

بی تدبیری ها عامل ایجاد آشفتگی در بازار مرغ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۷۵

معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأخیر بازگشت واحدها به تولید، عدم تأیید تخلیه عرضه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها و گرما را از عوامل آشفتگی بازار مرغ دانست.

به گزارش ایلنا از همدان، داریوش سرحدی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مرغ در استان آرام است، گفت: جوجه ریزی در مرغداری‌های استان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: آمار جوجه‌ریزی تیرماه استان همدان فوق‌العاده خوب و سه میلیون و 700 هزار قطعه بود.

سرحدی خاطرنشان کرد: با افزایش کشتار مرغ از 107 تن به 200 تن در روز نیاز استان همدان به گوشت مرغ تأمین و کمبود مرغ برطرف شده است.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت مرغ در استان همدان روزانه 95 تن است، افزود: یک ماه گذشته کشتار روزانه مرغ حدود 107 تن بود که به روزانه 200 تن مرغ افزایش یافته و در بازار توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: 524 واحد مرغداری در استان همدان وجود دارد که در هر دوره تناوب 320 واحد جوجه ریزی دارند.

سرحدی، علت کمبود مرغ استان همدان را صدور به مقصد استان‌های جنوبی و مرکزی عنوان کرد و گفت: خرداد ماه 90 واحد تولیدی با تعویق وارد مدار شد که به همین دلیل تولید مرغ استان از 137 تن در طول روز به 107 تن کاهش یافت.

وی با بیان اینکه جوجه ریزی در استان‌های جنوبی به دلیل افزایش دما بسیار پایین است، اظهار کرد: همین موضوع موجب بالا رفتن قیمت مرغ و خروج مرغ از استان همدان شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در مردادماه امسال نیز 2 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده که محصول آن اواخر شهریور و اوایل پاییز وارد بازار مصرف خواهد شد.

سرحدی درباره اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با تأمین و عرضه مرغ زنده انجام داده است، اظهار کرد: اولین مورد که مد نظر بیشتر تولیدکنندگان مرغ در استان همدان است خرید و حمل نهاده‌های مورد نیاز است که سازمان جهاد کشاورزی برای این موضوع پیگیری‌های لازم را با شرکت‌های وارد کننده و فروشنده نهاده انجام داده است.

 معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در خردادماه با مشکل عدم تأیید تخلیه عرضه مرغ زنده واحدها به کشتارگاه‌ها مواجه بودیم، افزود: این موضوع باعث شد حجم جوجه‌ریزی در خرداد کاهش یابد اما با پیگیری‌های لازم این مشکل نیز برطرف شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز