خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی طبیعی کشور:

نظام مهندسی کشاورزی ۶۷ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۲۶

۲۲ هزار کار‌شناس کشاورزی در شهر‌ها و روستاهای کشور فعالیت دارند و یک میلیون پانصد نفر – روز آموزش دیده‌اند و تا کنون ۶۷ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: ۲۲ هزار کار‌شناس کشاورزی در شهر‌ها و روستاهای کشور فعالیت دارند و یک میلیون پانصد نفر – روز آموزش دیده‌اند و تا کنون ۶۷ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محسن موحدیان عطار در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که با حضور سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و مدیران سازمان و شهرستان‌های تابعه در سالن باغستان برگزار شد، افزود: فلسفه ایجاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی دقیقا خاص و بر اساس تقاضای بخش دولتی مبنی بر ایجاد و تشکیل آن بوده که این سازمان نقش انتقال ماموریت‌های کشاورزی و بعنوان نهاد تسهیلگر بین بخش دولتی و خصوصی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی از لحاظ آثار مدیریت ۸۰ درصد در بخش دولتی و ۲۰ درصد آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، بیان داشت: این آثار مدیریت توان و ظرفیت متناسب با خود را داشته و از لحاظ ساختاری و جغرافیای گسترده در کل کشور باید موثر باشد تا از ظرفیت‌های شهری استفاده شده تا به سمت تولید بیشتر و امنیت غذایی گام برداشت.

موحدیان عطار با اشاره به اینکه اهداف و مشترکاتی بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی وجود دارد، خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی ساختاری است خصوصی که از سازماندهی، روش، شیوه و استراتژی خود تبعیت می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: این سازمان یک نهاد اجتماعی است و در موقعیت حاکمیتی مسئول تعریف تکلیف، ابلاغ تکلیف و نظارت بر تکلیف را بر عهده دارد.

موحدیان عطار گفت: امروز سیاست دولت بر کوچک سازی نظام دولتی است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در بخش کشاورزی بر این مبنا ست و چنین هرمی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه قاعده تماس با مردم و کشاورزان نوک هرم و حداقل گستردگی و قاعده بخش در حوزه ستادی است که اکنون این هرم وارونه است، تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی باید عرصه زیرین را تقویت و پر کند و شکل این هرم را متناسب کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه گسترده‌ترین انجام ماموریت در محیط کار در عرصه کشور در سازمان نظام مهندسی شکل گرفته و مشغول فعالیت است، افزود: در حال حاضر ۲۸۰۰ شرکت ثبت شده در کشور داریم که تعداد ۲۴۰۰ آن فعال است.

وی ادامه داد: استان قزوین را پیشرو از لحاظ منطقه‌ای، مسئولیت و همچنین نزدیک‌ترین استان به بازار با ظرفیت بالا و بستر مناسب تولید ذکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این سازمان در کنار نقاط قوت، ضعف‌هایی هم دارد که با پیدا کردنش می‌توان متناسب با آن راه حل‌های مناسب و خوبی اندیشید تا بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هدف از مطرح شدن نظام مهندسی کشاورزی در دستور کار وزارت خانه، واگذاری تصدی‌گری بوده است.

کورش کشاورز محمدیان ادامه داد: واگذاری‌ها باید تقویت و بیشتر شود و امورات اجرایی به نظام مهندسی کشاورزی محول شده و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها باید بیشتر نقش نظارتی داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: با انتقال تجربیات ایشان به مهندس نوری نیا رئیس جدید سازمان شاهد پیشرفت‌ها ی خوبی در این سازمان و در بخش کشاورزی باشیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نظام مهندسی کشاورزی باید علم و دانش را در حوزه کشاورزی وارد کند و بازوی قوی و توانمند در عرصه کشاورزی باشد.

حجت الاسلام گروسی افزود: با بستر سازی و برنامه ریزی مناسب باید زمینه اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شود.

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین نیز با بیان اینکه پیگیری اهداف تعیین شده در اساسنامه تاسیس سازمان نظام مهندسی استان مد نظر این سازمان است، افزود: این سازمان علاوه بر اجرای اهداف اصلی، سه محور بستر سازی و توسعه فرصت‌های شغلی و درآمدزای پایدار – ارتقا توانمندی‌های حرفه‌ای و روز آمد کردن دانش و مهارت‌های فنی اعضا و ارتقا امکانات و خدمات فاهی و پشتبانی اعضا را از فعالیت‌ها و اقدامات پیش رو سازمان برشمرد.

حمید نوری نیا افزود: در حال حاضر ۳۰۸۰ نفر عضو حقیقی در این سازمان و ۱۳۸ شرکت فنی مهندسی تحت پوشش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز