خبرگزاری کار ایران

استاندار وعده داد؛

گازرسانی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار خراسان رضوی تا سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۸۶۰

استاندار خراسان رضوی گفت: نهضت گازرسانی با سرعت در حال انجام است و تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در این استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در جمع مردم روستای "شعبه" شهرستان رشتخوار افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تغییر رویکردی که در مناطق کمتر برخوردار و روستایی و عشایری ایجاد شده، تحولات ارزشمند در این مناطق پس از انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی ادامه داد: امروزه تمامی مناطق روستایی خراسان رضوی از نعمت برق برخوردار هستند و زیرساخت های بهداشتی و خانه های سلامت نیز در مناطق مختلف روستایی این استان ایجاد شده که نشان از اولویت نظام برای خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان مردم دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تاریخ کشور نشان داده است که مردم روستاها همواره جمعیت مولد هستند و در اقتصاد و تولید کشور اثرگذار می باشند و سیاست نظام هم کمک به تثبیت جمعیت روستایی است.

وی افزود: یکی از دغدغه های مهم مردم روستاها و دامداران تهیه نهاده های دامی است که به دلیل افزایش قیمت ارز چالش های جدی در تامین نهاده های دامی داشتیم و کاهش نزولات آسمانی نیز به مشکلات دامداران افزوده است که با پیگیری های انجام شده سهمیه ویژه نهاده های دامی به شهرستان رشتخوار اختصاص خواهیم داد. 

معتمدیان ادامه داد: خرید دام زنده از عشایر را نیز که ۱۰ درصد دام سبک خراسان رضوی است پیگیری می کنیم.

وی گفت: هدف از حضور ما در منطقه دیدار با مردم و پیگیری مطالبات آنان است تا با استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی مشکلات مردم رفع شود.

معتمدیان همچنین در جمع مردم روستای "سعدآباد" شهرستان رشتخوار افزود: جنوب خراسان رضوی اقلیم خشک دارد و استفاده از روش های آبخیزداری و آبخوان داری در این مناطق باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم ما در مناطق شرقی کشور در زمانهای گذشته از قنات برای تامین آب استفاده می کردند و این نشان از توجه آنها به کمبود منابع آب در منطقه بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت ما آبخیزداری است و روان آب ها را باید مهار کنیم که ایجاد بندسار از راهکارهای مناسب در این زمینه است.

وی افزود: ایجاد بندسار موجب احیای قنوات شده و خون جدیدی در رگهای روستا تزریق می شود، مردم شرق کشور قدر نعمت آب را می دانند و قناعت و مناعت طبع از ویژگی های مردم این منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز