خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

62 درصد از برنامه ابلاغی تامین بذر قزوین محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۴۰

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون حدود ۶۲ درصد از برنامه ابلاغی تامین بذر استان در سال جاری محقق شده و برنامه‌ریزی‌ها برای تهیه و تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی آینده در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، مجید اسماعیلی در بیست و دومین جلسه کمیته فنی بذر استان ‌که در سالن باغستان این سازمان برگزار شد، گفت: از آغاز فصل برداشت گندم و جو تاکنون ۷ هزار و ۲۵۳ تن گندم و ‌جو بذری از تولید کنندگان بذر خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان بذر خریداری شده ۵ هزار و ۶۶۷ تن به بذر گندم ‌و یک‌هزار و ۵۸۶ تن به بذر جو در ارقام مختلف طبقات سه گانه بذر شامل پرورشی، مادری و گواهی شده اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۲ درصد از برنامه ابلاغی تامین بذر استان در سال جاری محقق شده، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید گندم و جو بویژه در مزارع دیم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه و تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی آینده در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: لازم است تمام اعضای کمیته فنی بذر استان بویژه پیمانکاران تولید کننده بذر برای تحقق کامل برنامه تامین بذر استان اهتمام ویژه داشته باشند.

اسماعیلی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی در سطح کل استان و تنش آبی شدید در سال زراعی جاری، سازمان جهاد کشاورزی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در مسیری پیش‌بینی کرده تا در کنار جبران خسارات وارده به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در تأمین بذر و سایر نیازمندی‌های کشاورزان برای سال زراعی آینده هدف‌گذاری مشخصی را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز