خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان:

۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان قزوینی اختصاص می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۰۷

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به متقاضیان بخش کشاورزی در استان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمیدرضا تبسمی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۴۰۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به بهره برداران بخش کشاورزی در استان پرداخت شد و در سال جاری نیز  ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت با هدف نوسازی ماشین آلات و ادوات به کشاورزان استان اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: تسهیلات مکانیزاسیون نقش مهمی در بهینه سازی و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی دارد و به ارتقای بهره وری در این بخش کمک قابل توجهی می‌کند.

تبسمی خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بخش مکانیزاسیون به خرید و تامین تراکتور و کمباین و همچنین تجهیزات دامپروری و گلخانه‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: ارتقای ضریب مکانیزاسیون در اراضی کشاورزی موجب حفاظت از منابع آب و خاک و کاهش هزینه های تولید است و گام برداشتن به سوی کشاورزی مدرن نیازمند ارتقای مکانیزاسیون در بخش های مختلف است.

استان قزوین در بخش کشاورزی بیش از ۸۰ هزار بهره بردار دارد و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان قزوین ۱.۶۰ اسب بخار در هر هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز