خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان:

قزوین بعنوان استان‌های برتر در برداشت سالم غلات شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۶۵۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از لحاظ کمترین میزان ریزش و ضایعات برداشت غلات، استان قزوین سال گذشته رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مجید اسماعیلی با اشاره به فعالیت کمباین‌ها برای برداشت محصول گفت: بر اساس سوابق سال‌های گذشته هر ساله در فصل برداشت در مجموع بیش از ۶۰۰ کمباین در سطح استان فعالیت می‌کنند که از میزان ۱۳۷ دستگاه کمباین بومی استان و حدود ۴۶۰ تا ۴۷۰ دستگاه کمباین‌های مهاجر از سایر استان‌ها هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه  داد: در حال حاضر ۲۷۵ دستگاه کمباین در حال فعالیت هستند و با افزایش سطح برداشت سایر کمباین‌ها نیز به مرور به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت معاینه فنی کمباین‌ها به منظور کاهش ضایعات برداشت اظهار کرد: کمباین‌داران ملزم به دریافت برچسب ‌معاینه فنی هستند و کلیه کمباین‌های فعال در برداشت غلات از مزارع کشاورزی استان معاینه فنی شده و سوخت مورد نیاز آن‌ها نیز تامین شده است.

اسماعیلی به میانگین حدود 2.2درصدی میزان ریزش کمباین‌های فعال در برداشت غلات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از لحاظ کمترین میزان ریزش و ضایعات برداشت، استان قزوین سال گذشته رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: کاهش ریزش و ضایعات برداشت در استان قزوین و کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه، در نتیجه تلاش مستمر کارکنان این سازمان، گروه‌های ناظر برداشت و توصیه‌های فنی کارشناسان و همچنین دقت و رعایت اصول فنی توسط کمباین‌داران و کشاورزان در هنگام برداشت محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده به کشاورزان به منظور تجهیز و نوسازی ناوگان برداشت نیز در کاهش ریزش و ضایعات برداشت موثر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز