خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

افزایش 2.5 درصدی تولید شیر در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۹۹۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش تولید شیر از 600 هزارتن به 614 هزار تن در سال گذشته در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل  از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر گفت: طی یک دهه گذشته تولید شیر همواره بین 500 هزار تن در سال بود که این میزان در سال گذشته با توسعه صنایع دامی، افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این که یکی از مهم ترین عوامل افزایش تولید شیر در استان، افزایش تعداد واحدهای کشت و صنعت، دام‌های شیری و بهره‌برداری بهینه از هر رأس دام است، اظهار داشت: پیش بینی برای سال جاری این است که میزان تولید شیر در استان به ۶۴۵ هزارتن برسد که جهشی عظیم در صنایع دامی است.

خمسه افزود: بخش کشاورزی شرایط سختی را پیش رو داشت و با وجود تمام این مشکلات توانست شاخص اقتصادی مثبتی را در کشور محقق سازد که در نتیجه ی آن چندین واحد مکانیزه و مدرن دامی در استان قزوین افتتاح شد.

وی بیان کرد: اقتصاد بخش کشاورزی درون‌زا است و ارزیابی‌ها و آمارهای سال گذشته نشان داده است که سال 99 جهش تولید به معنای واقعی کلمه محقق و در تمام بخش‌های کشاورزی کارنامه قابل قبولی ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: وجود لاکتوز در شیر به لحاظ ایجاد ایمنی بالا باعث شده تا این ماده غذایی اهمیت بیشتری در سبد غذایی مردم داشته باشد که این مهم ایجاب می‌کند تا میزان تولید شیر نیز متناسب با تقاضا افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز