خبرگزاری کار ایران

سرپرست منابع آب شهرستان کاشان خبر داد؛

صرفه جویی بیش از ۲۷ میلیون مترمکعب آب در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۱۳

سرپرست منابع آب شهرستان کاشان گفت: با نصب کنتور هوشمند و مسدود کردن چاه های غیر مجاز و نیز اصلاح وتعدیل پروانه های چاه آب در سال گذشته شاهد صرفه جویی حدود ۲۷.۵ میلیون مترمکعب آب بودیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدرضا نرجسیان با بیان اینکه این چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در بخش خدمات و کشاورزی بوده است، اظهار کرد:  چاه های غیرمجاز شناسایی شده در شهرستان کاشان بیشتر در بخش خدمات و کشاورزی بوده که البته اخطارهای لازم به آنها داده شده است.

وی از نصب ۵۰ دستگاه کنتور حجمی هوشمند در سال ۹۹ خبر داد و افزود: تا کنون ۴۲۹ دستگاه کنتور  هوشمند آب برروی چاه های این شهرستان نصب شده است که برنامه نصب کنتورهای هوشمندحجمی همچنان ادامه دارد.

سرپرست منابع آب شهرستان کاشان بیان کرد: با نصب این تعداد کنتور و مسدود کردن چاه های غیر مجاز ونیز اصلاح وتعدیل پروانه های چاه آب در سال گذشته شاهد صرفه جویی  حدود۲۷.۵ میلیون مترمکعب آب بودیم.

وی کنترل برداشت منابع آبی، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها را جزو دیگر اقدام‌های در دست اجرا برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی موجود در این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: ۴۳۳ حلقه چاه دارای پروانه در بخش کشاورزی، ۱۲۵ حلقه چاه آب آشامیدنی و بهداشت و۳۳۲ حلقه چاه صنعتی و خدماتی می باشد.که مجموعا ۸۰۷ حلقه چاه مجاز در محدوده شهرستان کاشان فعال است.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از سفره‌های آب‌ زیرزمینی در مناطق کویری گفت: ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته در این شهرستان پرومسلوب المنفعه شده است و شهروندان کاشانی در صورت مشاهده چاه های غیرمجاز و سایر تخلفات در حوزه منابع آب می توانند با تماس با سامانه تلفنی حفاظت منابع آب به شماره  ۳۸۴۸ به صورت شبانه روزی موضوع را گزارش کنند.

وی اضافه کرد: طول رودخانه های شهرستان کاشان ۵۵۰کیلومتر است و۵ هزار و۶۰۰ مترمربع از حریم وبستر رودخانه های کاشان که مورد دخل وتصرف اشخاص قرار گرفته بود، درسال گذشته آزادسازی شد و ۲۰ کیلومتر از رودخانه ها هم میله گذاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز