خبرگزاری کار ایران

در نشست نماینده کارگران با استاندار مطرح شد؛

برخی پیمانکاران حقوق کارگران را تضییع می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۶۶۵

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور گفت: جامعه کارگری در زمان کرونا ترک کار نکردند؛ اما شاهد این هستیم که به دلیل نداشتن امنیت شغلی بیماری خود را اعلام نمی‌کنند، درباره رعایت حقوق آن‌ها نیز پیمانکاران این موضوع را رعایت نمی‌کنند؛ البته موارد و نمونه‌هایی نیز وجود دارد که کارفرمایان به این موضوع توجه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، آیت اسدی در نشست نماینده کارگران با استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استان که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده برخی مسائل حل شد که جامعه کارگری بابت آن‌ها قدردان است؛ اما برخی موضوعات هنوز حل نشده باقی مانده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار کشور ابراز کرد: موضوع در ارتباط با پیمانکاران متخلف ابتدا با خود آنان و سپس به ترتیب با اداره کار و تعاون، تامین اجتماعی و کمیسیون امنیت کارگری مطرح شد.

وی ادامه داد: اکنون هیچ کدام از کارگران پارکینگ‌‎های شهرداری، اوقاف و اتاق بازرگانی بیمه نیستند، در خدمات شهری نیز از مسئول مربوطه خواستیم از فردی که جلوی خانه آن‌ها را را نظافت می‌کند درباره حقوق دریافتی‌اش سوال کند و پاسخ این بود که صرفا 20 روز حقوق دریافت می‌کند.

این فعال جامعه کارگری عنوان کرد: اکنون کارگرانی داریم که صرفا یک میلیون پول دریافت می‌کنند و مصادیق آن برای ارائه مستندات در دسترس است.

عدم امنیت شغلی برای کارگران دلیلی برای کتمان بیماری کرونا

وی گفت: جامعه کارگری در زمان کرونا ترک کار نکردند؛ اما شاهد این هستیم که به دلیل نداشتن امنیت شغلی بیماری خود را اعلام نمی‌کنند، درباره رعایت حقوق آن‌ها نیز پیمانکاران این موضوع را رعایت نمی‌کنند؛ البته موارد و نمونه‌هایی نیز وجود دارد که کارفرمایان به این موضوع توجه دارند.

اسدی گفت: مشکل شهرداری و پیمانکاری باید حل شود، همچنین برای حل مشکلات در زمینه حق مسکن نیز انتظار داریم؛ البته هیئت دولت در افزایش حقوق همکاری لازم را داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز