خبرگزاری کار ایران

در دیدار با تشکلات خانه کارگرهمدان عنوان شد؛

اختصاص 256 تخت بیمارستان آتیه وغرضی ملایر به بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۶۸۶

در بیمارستان آتیه 130 تخت و در بیمارستان غرضی ملایر 126 تخت به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان امروز در دیدار با تشکلات خانه کارگر به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: کارگران بازوان حرکت جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی می‌باشند و بی‌شک بخش عظیمی از پیشرفت‌های حاصل شده در مسیر اقتصادی کشور به برکت ایثار و مجاهدت این قشر جامعه است.

حسین عروتی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با حق بیمه‌ای که ماهیانه از کارگران کسر می‌شود، تشکیل شده و متعلق به کارگران تامین اجتماعی بوده ویک صندوق بین النسلی است.

عروتی از کسب رتبه اول بیمارستان آتیه در بخش زایمان طبیعی در استان خبر داد وگفت: 33 درصد زایمان ها در استان در بیمارستان آتیه انجام می شود بصورتی که از شهرهای اطراف نیز مراجعه کننده دارد.

وی با اشاره به بیماری کرونا و  تلاش کادر درمان تامین اجتماعی همدان دراین زمینه گفت: در بیمارستان آتیه 130 تخت و در بیمارستان غرضی ملایر 126 تخت به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان اظهار داشت : کادر درمان تامین اجتماعی دلسوزانه به بیماران کرونایی خدمات ارائه می دهند واین در صورتی است که 400 نفراز همکاران کادر درمان به این بیماری مبتلا شده اند.

عروتی در ادامه به طرح نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف نظام‌مند کردن شیوه درمان و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌ها اجرایی شده و قرار است از این پس به جای استفاده از دفترچه بیمه افراد بتوانند با ارائه کد ملی، همان خدمات را از مطب پزشکان و مراکز خدمات پزشکی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای این طرح از سوی تامین اجتماعی فراهم شده و سامانه کامل و جامعی نیز برای این منظور طراحی شده که با سرعت مناسب ارائه خدمات دارد، خاطرنشان کرد: تمام مطب‌های پزشکی طرف قرارداد، داروخانه‌ها و ... مشمول اجرای این طرح هستند.

عروتی افزود: مزیت این طرح برای پزشکان طرف قرارداد نیز از این جهت است که در صورت داشتن نسخه الکترونیکی، تامین اجتماعی ظرف 24 ساعت پول آنها را واریز می‌کند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، همه ۷۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان همدان برای دریافت خدمات پزشکی می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

عروتی افزود: ارائه خدمات درمانی و تشخیصی برای بیمه شدگان سازمان تنها از طریق ارائه کارت ملی صورت می پذیرد. و بیمه شدگان می توانند با استفاده از سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir و یا با کد دستوری#1420*4*(بدون استفاده از اینترنت) از وضعیت اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع شوند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در حوزه فناوری اطلاعات، اطلاعات بیماران را به صورت یکنواخت در اختیار داشته و از آن به صورت هوشمند استفاده کنیم، نیاز است که اطلاعات بیمار را در تمام مراجعاتش ثبت و ضبط کنیم و آن را بر اساس کدهایی که به آن تعلق می‌گیرد با زبان بین‌المللی کُدینگ جمع‌بندی کنیم.

عروتی با بیان اینکه با این اقدام بیماران اولین سود را می‌برند، ادامه داد: وقتی تمام اطلاعات بیماران وجود داشته باشد، پزشکان بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند که سیر بیماری به چه صورت بوده و بیمار به چه درمان‌هایی بهتر جواب می‌داده است، این درمان‌ها برای بیمار چه عوارضی داشته و در عین حال هزینه‌هایش چطور کنترل می‌شود دومین ذینفع این اقدام پزشکان هستند؛ زیرا در کوتاه‌ترین زمان و با دیدی باز می‌توانند تصمیم بگیرند.

وی از رضایتمندی 95 درصدی بیماران بخش بستری بیمارستان‌های تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: درصد رضایتمندی در بخش سرپایی کمتر است که علت آن هم ازدحام جمعیت و محدودیت در نوبت‌دهی است.

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات صفری مدیر درمان اسبق تامین اجتماعی همدان گفت: مالکیت سازمان تامین اجتماعی متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به معیشت، درمان و آینده کارگران است.

چنگیز اصلانی ضمن تقدیر از کادر درمان تامین اجتماعی گفت: این روزها کادر درمانی بیمارستان‌های همدان در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز