خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

فارس در آستانه وضعیت وخیم کرونایی/ ظرفیت سومین بیمارستان در حال تکمیل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۴۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش قابل توجه آمارهای مربوط به موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان، نسبت به تشدید وخامت وضعیت کرونا در فارس طی روزهای آینده هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی ضمن گرامیداشت روز طبیعت و تاکید بر پرهیز از برنامه های تفریحی هر ساله ویژه این روز؛ وضعیت کنونی کرونا در استان فارس را نگران‌کننده خواند و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت ۲ بیمارستان شهید دکتر فقیهی و حضرت علی اصغر(ع)، بیمارستان شهید دکتر چمران به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافت و هم اکنون وضعیت این بیمارستان نیز در آستانه تکمیل قرار دارد.

لطفی، افزود: به بیمارستان های قطب استان، خیریه و خصوصی نیز برای پاسخگویی به حجم بالای مراجعات، آماده باش داده شده؛ همچنین بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب نیز در حال آماده سازی برای آغاز به کار دوباره است.

لطفی گفت: در طی روزهای اخیر، موارد بستری به گونه کم سابقه ای در استان بالا رفته که در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم، در آینده ای نزدیک با مشکلات جدی مواجه می شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراجعه قریب به دو هزار نفری به مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا طی روزهای اخیر را نیز از دیگر نشانه های خطر ویروس کرونا در استان اعلام کرد و گفت: این سطح از مراجعه، نشان دهنده گستردگی فراوان چرخش ویروس کرونا در جامعه است که تهدیدی جدی برای یکایک ما محسوب می شود.

لطفی اضافه کرد: متاسفانه شواهد موجود در جامعه نشان دهنده عادی شدن بیماری برای برخی افراد است و این در حالیست که هم اکنون به دلیل ورود گونه های جهش یافته جدید با خطر سرایت بالا و شدت ابتلای بیشتر، خطر این بیماری تشدید شده و لزوم رعایت بهداشت، بیش از پیش افزایش یافته است.

وی نتیجه منفی اینگونه سهل انگاری ها را به خطر افتادن سلامت عمومی، به ویژه برای گروه های پرخطر دانست و ادامه داد: در حال حاضر هیچکدام از شهرهای استان وضعیت عادی نداشته و رنگبندی شهرها نیز از وضعیت زرد به نارنجی و از وضعیت نارنجی به قرمز به صورت روزانه در حال تغییر است که باید جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در طی قریب به یک سال گذشته، تیم های مدافع سلامت به صورت شبانه روزی تا پای جان برای سلامت جامعه تلاش کرده اند؛ نسبت به برخی بی توجهی های عمومی که موجب بی ثمر شدن این تلاش ها و از سویی دیگر به خطر افتادن سلامت افراد می شود، ابراز تاسف کرد.

لطفی همچنین از افرادی که در طول این ایام با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی به سفر رفته اند خواست تا پس از بازگشت، در حد امکان ارتباط خود را با دیگران محدود کرده تا مانع از انتقال احتمالی ویروس به اطرافیان و خانواده شوند.

رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: امیدوار هستیم که با جدی گرفتن بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از خروج غیرضروری از منزل، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و .... بتوانیم پیامدهای منفی موج چهارم بیماری را نیز در حد امکان کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز