خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان؛

دانشگاه علوم پزشکی لرستان به شدت با پدیده شوم زیرمیزی برخورد می کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که ۴۰ دقیقه طول کشید به تشریح مبانی برنامه تحول نظام سلامت و دست آوردهای آن در لرستان پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری که ۴۰ دقیقه طول کشید به تشریح مبانی برنامه تحول نظام سلامت و دست آوردهای آن در لرستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، ایران اسلامی از نظر ارائه خدمات سلامت در رتبه‌های اول خاورمیانه قرار گرفته و هزینه‌های درمانی به شدت کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن تبیین اقدامات انجام شده با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در لرستان گفت: اتفاق عمده‌ای که با اجرای برنامه تحول نظام سلامت رخ داد این بود که سهم پرداختی مردم در وهله اول در شهر‌ها به ۱۰ و در روستا‌ها به ۵ درصد کاهش یافت که با اجرای فاز سوم برنامه و اصلاح تعرفه‌ها و تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات این مهم در شهر‌ها به ۶ درصد و در روستا‌ها به سه درصد کاهش یافته است که این رخداد مهمی در عرصه سلامت است.

دکتر ساکی ارتقاء کیفیت خدمات درمانی، رایگان شدن زایمان طبیعی، ارتقاء هتلینگ بیمارستانی، ماندگاری پزشکان متخصص و بهبود فضاهای فیزیکی و تجهیزاتی مراکز درمانی را از دیگر برکات این برنامه مهم برشمرد و بیان داشت: با اجرای این برنامه بیمارستان‌ها موظف هستند کلیه دارو‌ها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیماران خود را تأمین کرده و از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستانهای برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی اجتناب نمایند که این رویه موجب افزایش رضایتمندی مردم و جلوگیری از سرگردانی بیماران و همراهان آن‌ها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری با دو برابر شدن منابع مالی کمک به بیماران صعب العلاج و خاص بیش از ۱۶ میلیارد ریال برای کمک به این بیماران اختصاص یافته و وزارت بهداشت در تلاش است که در آینده‌ای نزدیک کلیه خدمات این بیماران را بصورت رایگان ارائه دهد.

دکتر ساکی حذف پدیده شوم زیرمیزی و دریافت وجوهات غیرقانونی و خارج از صندوق را یکی از اهداف جدی این برنامه عنوان کرد که با اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات و افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی و نزدیک شدن نرخ خدمات پزشکی به قیمت واقعی از ۱۵ آبان ماه سالجاری، هیچکس حق دریافت زیر میزی را نداشته و با معدود خاطیانی که دامن جامعه خدوم پزشکی را ملکوک کرده بودند به شدت و بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد کرد و پروانه فعالیت پزشکی آن‌ها بطور دائم لغو خواهد شد و دولت و وزارت بهداشت در این امر بسیار جدی است تا این پدیده شوم برای همیشه از جامعه پزشکی کشور رخت بربندد.

دکتر ساکی همچنین از ارائه بسته حمایتی خدمات دندانپزشکی در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفت با توجه به اهمیت خدمات بهداشت دهان و دندان و مداخلات دندانپزشکی در سلامت آحاد جامعه و هزینه‌های سنگینی که خدمات دندانپزشکی به مردم تحمیل می‌شود، بسته حمایتی خدمات دندانپزشکی بزودی در قالب برنامه تحول نظام سلامت اجرایی می‌گردد و خدمات دندانپزشکی نیز مشمول این برنامه بزرگ و تحول ساز قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز