خبرگزاری کار ایران

در راستای حفظ سلامت کارگران؛

بیش از 14 هزار کارگر شهرستان قزوین معاینه ادواری شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۸۴۸

مسئول بهداشت‌ حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: به منظور تأمین اهداف بهداشتی و حفظ سلامت کارگران 14 هزار و 739 تن از شاغلان کارگاه‌ها و صنایع توسط شرکت‌های طب کار شهرستان، معاینات ادواری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بهروز پورارجمند گفت: به منظور تأمین اهداف بهداشتی و حفظ سلامت کارگران با نظارت کارشناسان بهداشت حرفه‌ای مرکز شهید بلندیان، 14 هزار و 739 تن از شاغلان کارگاه‌ها و صنایع توسط شرکت‌های طب کار شهرستان، معاینات ادواری شدند.

مسئول بهداشت‌ حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین اظهار کرد: براساس معاینات انجام شده، بیشترین میزان شیوع کمردرد شغلی و اَفت شنوایی گزارش شد و از آنجایی که ماهیت برخی مشاغل، خطرناک است و نمی‌توان عوامل زیان‌بار و خطرناک را حذف کرد، تنها می‌توان عوامل خطرناک را کاهش و یا کنترل کرد تا کارگران، کمتر در معرض خطر قرار گیرند.

پورارجمند با اشاره به روند ایجاد بیماری‌های شغلی گفت: یکی از مشکلات این‌گونه بیماری‌ها این است که بیماری شغلی به تدریج ایجاد می‌شود و گاه کارگران از بیماری خود اطلاع ندارند و پس از گذشتن زمان زیادی، دیگر بیماری قابل درمان نیست.

وی بیان کرد: اگر بیماری‌های شغلی، بموقع تشخیص داده شوند، قابل پیشگیری خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز