خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

ضرورت توسعه فضای کتابخانه ای در مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۱۳

فرماندار رشت با تاکید بر گسترش فضای کتابخانه در مناطق محروم شهرستان، از پیش بینی اعتبارات ویژه برای این حوزه در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت که با حضور  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به عدم رضایت از سرانه کتاب خوانی در شهرستان، تصریح کرد: سرانه مطالعاتی پایین زیبنده شهرستانی که چهل درصد جمعیت استان گیلان را در خود جای دارد، نیست و‌ ما باید تمام ظرفیت‌های خود را برای بالا بردن سرانه مطالعاتی به کار بگیریم.

وی در ادامه افزود: برای ما همه دستگاه‌ها مهم هستند اما باید برای دستگاه هایی که می‌توانند انسان سازی کنند و انسان‌های عالمی را تحویل جامعه بدهند، زیر ساخت ها و بستر مناسب را مهیا کنیم و اگر این را ما مدنظر قرار ندهیم یقینا با مشکل مواجه خواهیم شد.

فتح اللهی با اشاره به اهمیت عملیاتی شدن مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌های شهرستان، افزود: همه دستگاه باید پاسخگوی عملکرد خود در این حوزه باشند و به مدیرانی که در این جلسه شرکت نکرده و آن را بی‌اهمیت دانسته اند تذکر جدی می دهم چرا که این حرکت بزرگترین اهانت به موضوع مهم کتابخانه هاست.

فرماندار رشت با اشاره به ضرورت ایجاد فضای کتابخانه در مناطق محروم شهرستان، افزود: توسعه فضای کتابخانه ها در مناطق محروم شهرستان بسیار مهم است و شهرداری ها باید مکان مناسب جهت اختصاص به این کار را شناسایی و فراهم کنند و ما نیز برای این حوزه اعتبارات ویژه ای را در کمیته برنامه ریزی سال جدید قرار خواهیم داد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست بیان داشت: فرماندار رشت پرچم دار حمایت از کتابخانه‌های عمومی بوده و حمایت‌های وی موجب تسریع در احیای کتابخانه مرکزی شهرستان رشت شده است.

وی اظهار داشت: محل‌های کم برخوردار شهرستان رشت فاقد فضای کتابخانه هستند که حمایت از توسعه کتابخانه در این مناطق منجر به ارتقای آگاهی و دانش در سطح جامعه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز